Dunajské pereje

Článkov a fotografií rieky Dunaj mám na tomto blogu nespočetne veľa. Veď sa nie je čo čudovať, keď žijem pri tejto rieke a mám k nej z domu naozaj veľmi blízko. Dnes by som vám ale chcela ukázať miesto,  ktoré je trošku ďalej od Bratislavy. Objavila som ho pri mojich cyklistických potulkách. Sú to pereje na starom toku Dunaja, na mape ich nájdete pred obcou Dobrohošť. Písala som už o nich aj na cyklistickom blogu, kde som mapku zverejnila. Keď som sem chcela dať odkaz na článok cyklistického blogu, tam som zistila, že o perejách som písala už aj skôr. Keďže je tomu už päť rokov, celkom som na to zabudla. Všetko sa dozviete, ak kliknete na tento odkaz.

Ak ste si už medzitým pozreli predošlé dva príspevky, tak tu uvidíte pereje zase v inom ročnom období. V čase, kedy púšťali do starého koryta Dunaja vodu z Hrušovskej zdrže, aby tak znížili hladinu rieky a mohli opraviť hrádzu, ktorú narušila výletná loď iba pár dní predtým.

img_3683

img_3686

img_3687

img_3688

img_3689

img_3690

img_3691

img_3692

img_3693

img_3696

img_3700

img_3701

img_3702

img_3714

img_3715

img_3719

img_3728

img_3729

 

8 thoughts on “Dunajské pereje

  1. Pred niekoľkými rokmi, keď som každý týždeň išla autom do Vojky za mamou do penzionu, som si ich všímala. Na starom Dunaji v Dunakiliti je vybudovaná aj dnes zbytočná zdrž / kvantum betónu straší z diaľky/, tiež ju bolo pomedzi stromy na pobreží vidieť.

    Like

    1. Je ju vidieť stále, hoci ma na ňu musel upozorniť jeden neznámy cyklista. Raz ma obiehal a videl, že si fotím, tak sa ma spýtal, že či o tom viem. Nevedela som, pritom je to dosť dobre vidieť. Asi som vždy pozerala na stranu nového Dunaja. Vo Vojke je nejaký penzión? Tiež o tom neviem.

      Like

  2. Penzion je hneď pri kostole na začiatku dediny. Občas sne tam išli aj kompou cez šamorín, ale to bolo riziko, lebo sa stávalo že pre silný vietor nepremávala a bolo treba ísť cez priehradu v Gabčíkove, čo pridalo aspoň 50 kilometrov naviac.

    Like

    1. Keď som išla naposledy – teda vtedy, kedy vznikli aj tieto fotky – z hrádze všetkých cyklistov posielali dolu na cestu, pretože sa práve opravovala tá porušená hrádza. Tak som išla okrajom Dobrohošte a poza Vojku po starej hrádzi ďalej. Roky som už tade nešla. Vlastne odvtedy, ako Vojkanské jazero ohradili a začali tam tú výstavbu.

      Like

  3. Vodu můžeš fotit pořád, Dani, zvlášť tuhle řeku. Je krásná, místy klidná, místy divoká, a pořád zajímavá.
    Moc se mi líbí peřeje i kamenité břehy s travnatými ostrůvky.
    Mít po ruce Dunaj, asi bych k fotografickému štěstí nepotřebovala nic jiného.
    Máme tu sice taky řeku a taky je krásná, jenže k těm opravdu pěkným místům je to dost daleko.
    Pořídila jsi kouzelné záběry. 🙂

    Like

    1. Presne si to o tom Dunaji napísala. Napríklad, keď bol minulý piatok ten summit, bola som na nábreží v Petržalke a hladina Dunaja bola ako v jazere. Pokojná a odrážalo sa v nej všetko vôkol. No už v pondelok, keď som bola zase vonku pri Dunaji, už bol Dunaj úplne iný. Lenže pri fotení tohto miesta musím byť veľmi opatrná, aby som sa nepošmykla na kameňoch a nespadla do vody. Keď idem okolo na bicykli, tak sa tam vždy rada zastavím. No keďže to miesto je od môjho bydliska vzdialené cca 25 km, nechodievam tade až tak často. Ešte jedno podobné miesto je hneď pod priehradným múrom v Čunove, ale tam sa mi to až tak nepáči.

      Like

      1. To je právě na řekách krásné, Danko, že pokaždé vypadají jinak.
        Co se týká uklouznutí, ani mi nemluv, několik docela “pěkných” pádů jsem zažila, naštěstí ne do vody. 😉

        Like

Pridaj komentár

