Aj čalamáde

som venovala dva septembrové dni. Samozrejme, že nie celé. V prvý deň som všetky ingrediencie potrebné na čalamádu očistila, nastrúhala a zaliala nálevom a po dvadsiatich štyroch hodinách odpočívania som túto zmes naplnila do čistých pohárov a zavrela. Poháre otočila hore dnom na pár hodín a bolo po paráde. Recept, ktorý som si z mnohých vybrala na internete, uvádzať nebudem, lebo ešte neviem, ako sa moje dielo vydarilo. Podľa mojich predstáv by nemalo kvasiť a biela kapusta by nemala po čase zhnednúť. Ja sama som zvedavá.

Tu je časť surovín pripravených na výrobu čalamády. Na fotografii chýba ešte mrkva a uhorky. Ani ocot, soľ, cukor, olej, či nakladač som nefotila.

V tejto chvíli je už pokrájaná kapusta, cibuľa aj papriky, práve pridávam mrkvu.

Ako posledné som pridala uhorky.

A nakoniec som to všetko pekne aj s nálevom pomiešala a za občasného premiešania nechla odstáť 24 hodín.

Na ďalší večer som zmes plnila do pohárov.

Dúfam, že čalamáda bude chutiť. Urobila som pre istotu len z jednej dávky. Jedna veľká kapusta mi ešte zostala, musím niečo vymyslieť, ako ju spracujem.

 

2 thoughts on “Aj čalamáde

  1. To je krásně barevný článek, Dani! Čalamáda vypadá ve sklenicích velice lákavě.
    Kdysi jsem ji taky dělávala, můj bývalý manžel měl tyhle směsi rád.
    Musím přiznat, že i mně se sbíhají sliny, když vidím, co jsi naložila. 😉

    Tohle je poslední komentář, který u tebe píšu, Danko, musím s tím přestat, protože trávím u počítače pořád moc času a moje krční páteř už hodně protestuje.
    Fotky ale budu prohlížet dál.
    Měj se krásně a užívej si příjemné podzimní dny! ☼ 🙂 Hanka

    Like

    1. Ďakujem za všetky komentáre. Ale veď keď ku mne prídeš raz za čas, nemusíš písať pod každý článok zvlášť. Stačí, aj keď napíšeš len pod jeden zhrnutie 🙂 Alebo aj nič, ako to robí väčšina, ktorá sem ku mne chodí.
      Peknú jeseň aj tebe. Ja verím, že sa ešte ukážu aj pekné dni.

      Like

Komentáre sú uzavreté.