Prvý októbrový víkend

presne pred rokom, som strávila vo Vysokých Tatrách. Keďže som v tom období mala  niekoľkomesačnú prestávku na tomto blogu, o pobyte v Tatrách som nikde nepísala. Vlani som vlastne pôvodne zamýšľala, že tento blog definitívne ukončím, no nakoniec som sa po piatich mesiacoch rozhodla, že to tu znovu skúsim. Ale asi som sa nerozhodla správne…

Práve v tom období som strávila úplne neplánovane a hlavne nečakane jeden víkend vo Vysokých Tatrách. Po návrate domov som si zaumienila, že sa do Tatier niekedy znovu vyberiem, aspoň na “otočku”, no nestalo sa tak. Preto som sa dnes, po roku rozhodla, že k tomu pobytu pred rokom sa vrátim aspoň tu na blogu.

Ako som už spomenula, výlet bol pre mňa neplánovaný a nečakaný. A aj preto ma otázka môjho syna, či s ním nepôjdem na víkend do Starého Smokovca potešila a s veľkou radosťou som súhlasila.

V piatok ráno sme sa stretli na hlavnej stanici a po viac ako troch hodinách sme vystúpili v Poprade. Do Popradu sme prišli s približne dvadsať minútovým meškaním, nestihli sme preto ďalší prípoj do Starého Smokovca. Čas do odchodu ďalšieho vlaku sme strávili na stanici. Tatranské končiare boli na dohľad.

Nakoniec sme úspešne prišli do cieľa. Bolo len krátko po 14. hodine, čiže čas, kedy sme sa už mohli aj ubytovať. Naším prechodným domovom sa na dve noci stal tento hotel.

Dlho sme sa v izbe nezdržali. Prezliekli sme sa a vydali sme sa na prvú túru. Išli sme na Hrebienok a k Studenovodskému potoku. Prechádzali sme aj okolo dreveného kostolíka. Ten bol vlastne hneď v susedstve nášho hotela. Je to Kostol Nepoškvrneného počatia Panny Márie. Je skutočným skvostom a patrí medzi najkrajšie stavby nielen v Starom Smokovci, ale aj v celých Vysokých Tatrách.

Za celú trasu nech radšej hovoria nasledovné fotografie.

Už na predošlých fotografiách je vidno, ako slnko rýchlo klesalo a v doline pri Studenovodskom potoku bolo už veľmi málo svetla. Museli sme sa dať na cestu naspäť.

Nakoniec sme do Starého Smokovca stihli prísť ešte natoľko včas a za svetla, že sme sa prešli v blízkosti hotela a až potom sme išli na izbu a odtiaľ na večeru.

Fotka:   Fotka:

***

Na druhý deň sme si naplánovali túru z Popradského plesa na Štrbské pleso. Tatranskou električkou sme sa ráno po raňajkách odviezli do stanice Popradské pleso zastávka a odtiaľ sme peši so zástupom ďalších turistov šliapali hore k Popradskému plesu. Tak, ako aj deň predtým, aj v tento druhý deň mi šliapanie do kopca robilo velikánske problémy. Preto som musela často zastavovať a oddychovať.

Na Štrbskom plese a v jeho okolí som bola niekoľkokrát, ale o týchto jazierkach som nevedela. Tie som videla prvý raz.

Pobyt v Tatrách uplynul neskutočne rýchlo. Tak, ako nás v piatok privítalo nádherné počasie a také bolo aj na druhý deň, nedeľa už bola iná.  Vlastne už v sobotu večer sa dalo tušiť, že ďalší deň pekný nebude. Zobudili sme sa do rána, kedy ešte štíty končiarov osvetľovali slnečné lúče, ale už pohľad z okna na druhej strane bol úplne iný. Počasie ovplyvnilo naše rozhodnutie zmeniť pôvodné plány. Starý Smokovec sme opustili o jeden vlak skôr. Cestou domov sme vystúpili v Ružomberku, kde sme strávili ušetrený čas. Ale o tom možno inokedy.

Fotka:   Fotka:

Reklamy

2 thoughts on “Prvý októbrový víkend

1. Herrliche Bilder von Eurer Hohen Tatra Wanderung 🙂 Ist wohl ein sehr beliebtes Ausflugsziel besonderes bei so herrlichen Wetter!
    Das mit dem Blog hab ich nicht so verstanden? Freu mich dass Du den Blog nicht geschlossen hast 🙂