Kuriatka

Keď som si nedávno prezerala archív tohto blogu, tak som si uvedomila, že v mesiacoch september a október som zvykla písať na tému huby, hubárska sezóna. No tento rok nič. Až na ten jeden neúspešný pokus v auguste som na hubách nebola. Ani nebolo kam ísť, keďže lesy na Záhorí postriekali kvôli nejakej pliage. Napriek tomu huby občas doma varím. Buď sú to hlivy, o ktorých som tu už písala tiež, ale v uplynulom lete som varila dokonca dvakrát z kuriatok. Tie huby som nevidela v lese od mojich detských čias. Z toho vyplýva, že som ich vlastnoručne nezbierala. Raz som ich kúpila na trhu a druhý raz som ich dostala od susedy z vedľajšieho vchodu.

Keď som na trh prišla,  predavačov kuriatok a ešte jedných takých maličkých húb (zdá sa mi, že ich volajú špičky) tam bolo ako maku. Hneď pri vchode predával jeden pán, toho som si len z diaľky odfotila a išla som ďalej.

Nakoniec som si zopár kúpila od jednej Záhoráčky. Všetci dobre vedia, kto zo Záhoria chodí na Miletičku predávať huby. Jej kuriatka som si odfotila zblízka, nie ako toho pána, ktorého som fotila z diaľky “na tajňáša”. Urobila som z nich polievku so zeleninou. Takú, akú zvykla robievať moja mama. Tú som však vyfotiť zabudla.

Tie od susedy som spracovala ináč. Veľmi podobne, ako kuchár v relácii Nebíčko v papuľke, jeho recept som linkovala pred pár dňami v článku o bylinkách.

Kuriatka na smotane s knedľou.

 

Rastú huby?

Niekde áno, niekde nie. Tu v našom okolí nie.

 

2 thoughts on “Kuriatka

    1. Vyzerá to tak, že tento rok to boli jediné huby z lesa, ktoré som pripravovala. Počula som síce, že po tom daždi začali huby rásť, ale neviem, či sa túto jeseň ešte niekedy vyberiem na huby. Ale rada by som.

      Like

Pridaj komentár

