Už som videla

aj plody kustovnice cudzej. Keď som pred časom písala článok o tejto rastline, tak som spomenula, že som na nej nikdy plody nevidela. Preto som na viacerých miestach, kde tento ker rastie, sledovala, či teraz, v jeseni, plody niekde neuvidím. Nevidela som ich až do dňa, kedy som cestovala vlakom na trati Nové Zámky – Bratislava.

Pred stanicou Bernolákovo vlak spomalil, skoro úplne zastavil. Vtedy som si, sediac pri okne všimla, že popri trati rastie množstvo kustovnice. A okrem toho, že ešte kvitla, na mnohých boli aj plody. Bohužiaľ, nemám fotografiu, asi by sa mi ju cez okno vlaku nepodarilo aj tak urobiť. Boli oranžovočervenej farby, nie okrúhle, ale podlhovasté malé bobule. Mám však nové fotky kvietkov kustovnice, ktoré som si v tom istom týždni priniesla domov a niekoľko dní som ich mala vo vode. Už tam, kde som objavila úplne maličké kustovnice, som fotila a taktiež potom aj doma. Aj keď som tu kvety už prednedávnom mala, dávam sem znovu ďalšie fotky.

Dnes vám však predsa ukážem aj plody, ale tie som fotila na rastline pestovanej v záhrade môjho brata a tá sa volá kustovnica čínska alebo goji. Mrzí ma, že som ich zabudla ochutnať. Nemám ani predstavu, ako chutia.

 

2 thoughts on “Už som videla

Pridaj komentár

