Môj večer Bielej noci

Ani si nepamätám, kedy som bola večer, rozumej po tme, v meste. Naposledy možno vtedy, keď som išla z nejakého divadelného predstavenia. Bežne sa vo večerných hodinách v meste nevyskytujem. No v uplynulú sobotu bol dôvod na to, aby som sa vo večerných hodinách do mesta vybrala. Konal sa už druhý ročník bratislavskej Bielej noci.

Biela noc je prestížny medzinárodný umelecký projekt, ktorý má za úlohu priblížiť širokej verejnosti súčasné formy umenia, ako aj netradičné, nepoznané a významné miesta európskych metropol. Biela noc vznikla v Paríži v roku 2002. Z Paríža sa počas niekoľkých rokov projekt rozšíril aj do miest ako New York, Los Angeles, Chicago, Miami, Santa Monica, Montreal, Toronto, Rím, Tel Aviv, Gaza, Jeruzalem, Madrid, Brusel, Riga, Bukurešť, Amsterdam, Brighton, Turín, Naples, Petrohrad a aj do Košíc. A z Košíc bol už len skok do Bratislavy.

Aj keď som si predtým študovala na internete materiály, kde a čo v meste bude, keď som vystúpila z autobusu pod Mostom SNP, nevedela som, ktorým smerom sa mám vybrať. Do toho mi prišla správa od M, či sa nepridám k nemu. Tak som sa vydala peši k Starej tržnici, kde sme sa mali stretnúť. Cestou tam som si pofotila večerné mesto. Pôvodne som ani fotoaparát so sebou brať neplánovala, v poslednej chvíli som si ho vzala, ale statív nie a vedela som dopredu, že bez statívu mi bude fotoaparát zbytočný.

Nakoniec som niekoľko fotiek (veľmi slabej kvality) na karte nechala, veľa som ich vymazala. Čo sa týka projektov Bielej noci, tých sme veru veľa nevideli. Od Starej tržnice sme sa už spolu vrátili cez Hlavné námestie na Hviezdoslavove, potom blízko Mosta SNP, teda trasou, ktorou som už predtým prešla sama a odtiaľ sme vyšli hore na hrad. Tam sme strávili dosť času pozorovaním večerného mesta, Dunaja, mostov. Z hradu sme si to namierili do Grasalkovičovej záhrady, tam však bola platená expozícia (ako aj na mnohých iných miestach). Na vstupenky stála pred Starou tržnicou taká fronta, že by som sa do nej nepostavila, takže sme od brány Grasalkovičovej záhrady pokračovali na Námestie Slobody, lebo sme chceli vidieť, či aj tam je tiež niečo. Nebolo. M ma pozval na pivo, zapadli sme do jednej malej putiky na Vysokej a odtiaľ som stíhala poslednú električku do Petržalky. To bola moja Biela noc.

Fotka:

Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka:

To, čo bolo prezentované v meste, som videla na druhý deň len z cudzích fotografií.

Za fotografiu v záhlaví tohto článku ďakujem jej  autorovi – klikni na odkaz.

 

 

4 thoughts on “Môj večer Bielej noci

  1. Liebe Daniela 🙂
    Du zeigst da sehr sehr schöne Nacht Aufnahmen von Bratislava ❗
    Ja und Dein Neues Blog Theme gefällt mir auch sehr gut 🙂
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

    1. Danke dir Werner fur deinen Besuch und auch dein Kommentar. Gestern bin ich bei dir im Prater durch Kastanienallee geleitet. Ich erinnerte mich, wie ich dort im Juli 2011 geradelt bin 🙂

      Like

  2. Nočná Bratislava je krásna. Nikdy si nenechám ujsť príležitosť ponoriť sa do nej. Avšak Biela noc je jedna z presne takých akcií, pri ktorých sa stále rozhodujem či na ne ísť, alebo nie. Na jednej strane ma priťahuje ľubovoľné ozvláštnenie všednosti na strane druhej, toto je presne taká akcia, kde budú “všetci” a to samotné ma už tak nejak automaticky odpudzuje.
    Nakoniec to za mňa vyriešil môj najmenší poklad, ktorý konečne zaspal niekedy po 23.00 a to mám pocit, že to bolo tak 5-10 minút po tom, čo som zmorený odkvecol ja:-)

    Like

    1. To som sa ja práve vtedy poberala z mesta domov, stíhala som poslednú električku aj autobus. Síce písali predtým v tlači, že bude chodiť MHD aj v noci častejšie, ale veľmi som sa na to spoliehať nechcela. Bola som však prekvapená, koľko ľudí bolo v meste s maličkými deťmi v kočíkoch. Nakoniec, ani ja som toho veľa nevidela 😦

      Like

Pridaj komentár

