V posledný septembrový deň

som bola po veľa veľa rokoch v meste na juhozápadnom Slovensku, v Nových Zámkoch. Cestovala som tam vlakom a už stanica ma milo prekvapila. Po dlhom čase konečne železničná stanica na úrovni. Keď som vyšla von na predstaničný priestor, upútalo ma množstvo taxíkov, ktoré tam stáli. Na také malé mesto to bolo dosť  nezvyčajné. Pochopila som to až vtedy, keď som kráčala k stanici pred cestou domov. Mala som v nohách trinásť kilometrov, a to som ešte v Nových Zámkoch neprešla a nevidela všetko, čo som pôvodne chcela.

Nebudem veľmi obšírne popisovať jednotlivé fotografie. Tak len stručne.

Fotografiu s mapami mesta som použila TU. Nielen mapy, ale aj značenie ulíc je v tomto meste naozaj veľmi dobré.

Kým som sa vybrala do cieľa môjho výletu do tohto mesta, najprv som si pozrela centrum mesta, kde som chcela nájsť informačnú kanceláriu. To sa mi na prvý pokus nepodarilo.

Odtiaľto som sa vybrala na ulicu, ktorá bola od centra dosť vzdialená. Ale cestou naspäť do centra som mala možnosť vidieť novozámockú kalváriu, o ktorej som už písala. Odkaz na článok nájdete pod touto fotografiou.

https://fotografiedb.wordpress.com/2016/10/06/novozamocka-kalvaria/

Až na druhý pokus sa mi podarilo nájsť TIK, kde som sa bola poinformovať, čo všetko sa dá v meste vidieť. Niektoré veci som si naštudovala už doma, na niektoré pamiatky ma upozornila pani v kancelárii. Keď som z nej vyšla znovu na námestie, fotila som nielen tam, ale prešla som aj kus mesta, až na jeho okraj. Nie všetko tu môžem uverejniť, bolo by toho príliš veľa.

Na novozámockom námestí púta návštevníkov mesta Trojičné súsošie. Jednou zo sôch je aj socha sv. Jana Nepomuckého, ktorá však nie je v Nových Zámkoch jediná. O ďalšej som sa dozvedela večer pred cestou z internetu, ale tá je natoľko vzdialená od centra, že som sa na to miesto nevybrala.

Fotka:

V jednom rohu námestia je aj socha Antona Bernoláka, oravského rodáka, kodifikátora spisovnej slovenčiny. Od roku 1797 tu šestnásť rokov pôsobil ako farár.

img_5831

Neďaleko od tejto sochy je dominanta námestia, kostol Povýšenia sv. kríža. Jeho štíhla veža ma upútala už keď som prichádzala zo stanice do centra mesta.

Na inom konci námestia, vedľa obchodného domu, ktorý jediný mi zostal na toto mesto v spomienkach z minulosti, je Františkánsky kláštor a kostol.

Na námestíčku za kláštorom je súsošie Cyrila a Metoda.

V ten deň, kedy bolo priam letné počasie, pulzoval život v meste od skorého dopoludnia, ako som tam prišla. Najprv ma prekvapilo množstvo mamičiek s deťmi na námestí, ale aj mimo hlavného námestia. Veľmi sa mi páčila táto fontána v jednej z bočných ulíc, vedúcej na námestie.

Na záver ešte zopár fotiek mesta.

Pred nastúpením do príšerného vlaku (zdá sa mi, že som takým cestovávala ešte ako stredoškoláčka) na cestu domov som urobila ešte aj niekoľko záberov stanice, ktorá je, ako som už písala vyššie, naozaj na úrovni.

Dovidenia v Nových Zámkoch! Ešte raz tam určite pôjdem. Už budem vedieť, že ak nechcem nachodiť znovu toľko kilometrov, od stanice musím použiť služby taxi.

 

8 thoughts on “V posledný septembrový deň

  1. Boli časy, keď som v “New Castls” bola aspoň raz v mesiaci 🙂 ale bolo to pracovne, takže cesta z bodu A do bodu B a späť na vlak. Ale pravdou je že mesto za tie roky opeknelo 🙂

    Like

  2. Danielko, tak jsem se díky Tobě podívala do Nových Zámků… ta kalvárie je krásná… nedávno jsem viděla fotografii letecký pohled na Banskou Štiavnici také s kalvárií .. to byla taky nádhera ..
    Díky, měj se hezky. Jarka

    Like

  3. Danke für den Ausflug – Bilder von Nové Zámky.
    Las auf Wikipedia über Nové Zámky nach. Schöne kleine Stadt wie man an Deinen Bildern sieht 🙂 Hab da aber erst, ohne Deinen Text übersetzt zu haben gedacht, es ist ein Rundgang in Bratislava. Aber da sieht Kalvaria etwas anders aus 😉
    Das Wetter hat auch gepasst!
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

Pridaj komentár

