Astry, motýle, včely a iný hmyz

Do tejto nedele som kvety, ktoré sa zvyknú pestovať v záhradách, poznala pod nesprávnym menom. Myslela som si, že sú to astry a ono to nie sú astry, ale astrovky. Dozvedela som sa to z televízneho magazínu Hurá do záhrady. 

huraa

Tento príspevok však venujem ozajstným astrám. Tým, ktoré rastú voľne v prírode. Ich presný názov je astra kopijovitolistá a je to invázny druh, ktorý bol na územie Európy a tým aj na Slovensko privezený zo Severnej Ameriky (z východnej časti územia) ako okrasná rastlina. Na Slovensku rastie roztrúsene najmä v nižšie položených lokalitách, v údolných nivách a kotlinách. Najväčší výskyt druhu je v západnej časti nášho územia.

Astra kopijovitolistá je trváca bylina, dorastajúca do výšky 50–120 cm. Kvitne v jeseni a kvety  majú bielu alebo modrofialovú farbu. Rastie aj na menej úrodných pôdach, na okrajoch ciest. Rastlinu charakterizuje plazivý výbežkatý podzemok, šíri sa veľmi rýchlo a jej likvidácia je obtiažna. Mám s ňou skúsenosti na mojom záhone pri dome. Nikdy som ju tam nesadila, no každý rok likvidujem niekoľko rastlín. Vyzerá to tak, že bezúspešne.

Fotka: Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka: Fotka:

Fotka:  Fotka:

Nie je to tak dávno, čo sa mi prostredníctvom mnou sledovanej osoby objavila na mojej nástenke na Google+ fotografia týchto inváznych astier a pri fotke bolo napísané: “Sedmokrásky z lužného lesa. Štúrovo.” Vážený, to nie sú ani zďaleka sedmokrásky. Zase musím potvrdiť, ako aj nedávno v článku o tymiáne, že internet je studnicou nielen správnych, ale aj množstva nesprávnych informácií.

 

Pridaj komentár

