Novembrové chryzantémy

Nastal ich čas. Asi niet záhrady, v ktorej by v tomto období nekvitli. Na mojom záhone sú tiež. Mám len dva druhy ružových, dva bielych a jeden žltý. Tie žlté mi súce kvitnú asi na troch miestach, ale sú tak udusené inými kvetmi, že som sa ich rozhodla po odkvitnutí vybrať a presadiť do kvetináča na balkóne. Dúfam, že neprídu mrazy skôr, ako to stihnem urobiť.

Z roka na rok zabudnem, že tieto kvety nasadzujú puky dosť neskoro a už v septembri začínam “kuvikať”, že mne asi tento rok nezakvitnú. Opak je pravdou. Kvitnutie  chryzantém závisí od od dĺžky dňa a kvetné puky zakladajú až vtedy, keď je deň kratší ako štrnásť hodín.  Len vďaka tomu, že sa v lete začínajú dni skracovať, môžu chryzantémy na jeseň rozkvitnúť.

Tie, ktoré mi bohatú kvitnú a veľmi rýchlo sa rozmnožujú, sú tieto.

Z tejto drobnokvietkovej mám iba jeden kus.

Aj z tejto mám iba jeden koreň. Keď sú v puku, vyzerajú, že budú ružové, ale nakoniec sa ich okvetné lístky rozvinú do bielej.

Na to, že s chryzantémami po celé leto nič nerobím, som rada, že mi vykvitnú aspoň takto. Viem, že keby som ich dvakrát zostrihla, ako sa patrí, neváľali by sa mi po zemi. Možno sa raz aj k tomu dostanem 🙂 Predvčerom sme tu mali hustý a prudký dážď, takže moje krásne chryzantémy sú skoro všetky takto na zemi.

Na záver ešte jedna fotka upravená automaticky v Google+. Okrem pár výnimiek kvitnú v tej mojej džungli hlavne chryzantémy.

img_8599-effects

Viem, že príspevok s rovnakým názvom ako je tento, som už raz publikovala. Bolo to na inom blogu 1. novembra 2010. Kto má záujem vidieť iné druhy chryzantém a vypočuť si aj Mariku Gombitovú, môže kliknúť SEM

 

4 thoughts on “Novembrové chryzantémy

Pridaj komentár

