Aj tieto fotky sú odpoveďou

prečo chodievam rada do Sadu Janka Kráľa. Nielen teraz v jeseni, ale počas celého roka.

Ako je známe, Sad Janka Kráľa je najstarší verejný park v strednej Európe. Bol založený v druhej polovici osemnásteho storočia. Nachádza sa v bratislavskej časti Petržalka, ktorá leží na pravom brehu Dunaja. Podľa usporiadania chodníkov bol park pôvodne pomenovaný ako Sternallee, čo v slovenskom preklade znamená Hviezdicová aleja.  Jednotlivé aleje dostali pomenovanie podľa druhu stromov, ktoré  nich boli vysadené. Preto tu bola  alej jelšová, topoľová, javorová, vŕbová, jaseňová a brestová.

Park bol postupne upravovaný a jeho posledná veľká rekonštrukcia sa konala v sedemdesiatych rokoch minulého storočia. Park sa postupne revitalizuje, odstraňujú sa staré poškodené dreviny a pribúdajú nové stromy. Na ploche 42 hekktárov ich je naozaj veľké množstvo.

O niektorých konkrétnych stromoch tohto parku som už tu na blogu písala, o niektorých mám ešte len v pláne písať. Dnes to zoberiem všeobecne. Ukážem vám, ako to v parku vyzeralo približne pred týždňom. V čase, kedy som fotila, pracovalo sa v ňom práve na jeho údržbe. Do velikánskeho modrého kontajnera nakladali pracovníci parku množstvo napadaného lístia.

Nájdete ich?

Aj tento strom vám v budúcnosti ukážem viac. Článok o ňom mám už dobre dlho v rozpísaných.

Na dnes stačilo.  Ako som už spomenula vyššie, v Sade Janka Kráľa sa ešte stretneme.

 

 

 

 

 

A nezabudni sa tiež pozrieť, čo je nové TU.

9 thoughts on “Aj tieto fotky sú odpoveďou

  1. To je moc příjemné místo, Dani, taky bych tam ráda chodila.
    Podzimní fotky jsou překrásné, moc se mi líbí celkové pohledy i detaily.
    Hodně zajímavá fotka je ta poslední s lavičkou.

    Musím se omluvit, úplně jsem přehlédla možnost komentářů, nejspíš jsem v poslední době nesjela až na konec stránky.
    Nenapadlo mě, že komentáře budou pod reklamou.
    Ach jo, jsem to ale trdlo, teď už si dám pozor. 😉

    Like

    1. Hanka, pre teba by už toto miesto nemalo byť neznáme, pretože ho mám na blogu nespočetne veľakrát. A nielen na tomto. Okrem toho, že si mi o tom písala už aj do mailu – priznám sa, celkom som nepochopila o akých novinkách píšeš, lebo ja o žiadnych neviem, dávnejšie mi o tej reklame pod článkami niekto písal. Dovtedy som o tom netušila, hoci mi často chodí upozornenie od WordPressu, že ak mi reklama prekáža, mám si zaobstarať platený blog, nie takýto free – bezplatný. Mne reklamy neprekážajú, pretože ich tu vôbec nevidím. Mám ich v počítači zablokované. Takže ja vidím možnosť pre komentovanie hneď pod článkom. Blokovanie reklamy radím každému, komu vadí. Niektorí si dokonca myslia, že na tých reklamách ZARÁBAM! Už som o tom na blogu tiež písala. Nie, závistlivci, ak by ste sa náhodou prepracovali k tomuto komentáru, nezarábam. Ale keby aj…. to už je tento národ naozaj na tom tak zle? Hanka, prepáč, že to píšem práve v odpovedi na tvoj komentár, ale možno si to tu prečítajú aj tí, ktorým tieto riadky patria. Ďakujem ti, že si sa po dlhšom čase u mňa zastavila.

      Like

      1. Už je to v pořádku, Danko, byla to moje nepozornost.
        Park mi není úplně neznámý, to máš pravdu, jenže já všechno spolehlivě zapomenu, proto je pro mě skoro všechno nové.
        O tomhle by ti mohl vyprávět můj přítel, ten nade mnou jen kroutí hlavou. 😉

        Like

        1. To nemalo byť odo mňa výčitka. Ja tiež zabúdam. Ale o tomto parku som už naozaj na blogu písala veľakrát. Niekedy si už ani ja sama nepamätám, čo všetko. Keď idem písať nový článok, musím si pozrieť dozadu archív, či som už na tú tému náhodou nepísala 🙂

          Like

  2. …. vidím jasně dva … nebo je tam ještě třetí těsně vedle ? Ty stromy jsou tak úúúúúžasné, nádherné …. všechny fotky potěší oko …

    Like

Pridaj komentár

