Kolový mlyn v Jahodnej

Uplynulú sobotu som podnikla už druhý pokus, aby som videla jeden z mlynov na Malom Dunaji, ten v Jahodnej. O tom prvom pokuse sa môžete dočítať na mojom cyklistickom blogu. Cyklovýlet za vodnými mlynmi na Malom Dunaji som podnikla s mojím známym cyklistom V. ešte 1. novembra 2011. Je to teda presne päť rokov. Ako sa v tom starom článku dočítate, vtedy sme mlyn v Jahodnej nenašli.

Tentokrát sme boli síce už celkom blízko, ale videli sme z neho iba kúsok a aj to len z diaľky. Obec Jahodná sa pýši mlynom na svojich prezentačných tabuliach v obci, bohužiaľ, k mlynu sa dá dostať iba jedinou cestou. No a na tú mňa asi nikto nikdy nedostane. Musela by som absolvovať plavbu nejakou lodičkou po Malom Dunaji. Mlyn je totiž viditeľný len z vody.  Viac sa o tom môžete dočítať TU.

Keďže sme si doma pred cestou nenaštudovali mapu obce, zaparkovali sme v jej centre, oproti kostolu. Až po príchode domov som zistila, že nakúkanie do mapy by mi bolo aj tak zbytočné, pretože  touto obcou vás žltý panáčik Google Street View neprevedie 😦 Dôvod, prečo je to tak, nepoznám. V okolí tejto obce sa tento vynález použiť dá. Od auta k mlynu bolo dosť ďaleko. Z tej cesty tam mám dve príhody. Najprv sa jeden maďarsky hovoriaci občan rozčuľoval nad mojím fotením. Po slovensky som sa ho spýtala, či som ublížila tej mačke, ktorú som si fotila. Niečo začal koktať, ale keďže slovensky sa vyjadriť nevedel, tak bol náš vzájomný dialóg skončený. 

Fotka:

Syn kráčal ďalej po ceste, ja som zišla z cesty dolu k vode.

Keď sme už nejaký kus kráčali popri Malom Dunaji, zastavila som sa pri mladej žene, ktorú som pekne slovensky pozdravila dobrý deň a pýtala som sa jej na vodný mlyn, ktorý by mal byť niekde v blízkosti. Maďarsky čosi povedala prichádzajúcemu partnerovi a potom mi slovensky odpovedala, že ona o žiadnom mlyne nevie. Zámerne som sa ešte otočila, akú ešpézetku má auto, ktoré umývala. DS.

Našťastie, o kus ďalej som oslovila slovensky hovoriaceho pána (bez maďarského prízvuku), ktorý nám ochotne vysvetlil, kade máme ísť, aj nám povedal trošku viac o mlyne. To sme už boli od mlynu iba kúsok.

Takto sa dá vidieť areál, v ktorom sa nachádza aj vodný mlyn. Chodník nás na tomto mieste zaviedol ďalej od Malého Dunaja.

Keď som si objektív nazoomovala na maximum, podarilo sa mi uvidieť toto:

Fotka:    Fotka:

Na to, koľko neobývaných a realitkami ponúkaných domov sme v obci videli, nás vôbec neprekvapila informácia o predaji mlyna. Syn si zo mňa robil srandu, že si mlyn môžem kúpiť. Ja veru zbytočných skoro 600 tisíc nemám, ale ak vy máte, môžete si ho kúpiť 🙂

Odtiaľto sme  znovu pokračovali v ceste k Malému Dunaju. Prišli sme k miestu, kde sa dalo prejsť po mostíku na druhú stranu brehu. Z mostíka sme v šere končiaceho popoludnia videli aj mlynské koleso. To bolo vlastne najviac, čo sme z mlyna videli.

img_04183

Aj na druhom brehu bola informačná tabuľa s fotografiou mlyna, o ktorom mladá žena umývajúca pred domom auto nevedela.

Ani prejdením niekoľkých desiatok metrov po druhom brehu Malého Dunaja sa nám celý mlyn vidieť nepodarilo. Keďže sa súmrak neuveriteľne rýchlo blížil, obrátili sme sa na cestu späť k autu.

Doma som si fotky mlyna pozrela na mape Google. Niekto mlyn vyfotil z vody, ako nám to radil pán, s ktorým sme sa rozprávali. Rozmýšľala som nad tým, prečo nie je obec Jahodná nasnímaná kamerou Google Street. Možnože ten, kto sedel za volantom auta s kamerou, mal ten istý problém, ako aj ja. Keď sa pýtal na cestu, nikto mu tam nerozumel 😦

4 thoughts on “Kolový mlyn v Jahodnej

  1. Koukla jsem na odkaz, Dani, mlýnské kolo je úžasné, škoda, že se ke mlýnu nedá dostat normální cestou.
    Na lodičku bych taky nesedla.
    U vás bylo v sobotu tak krásně?! U nás děs a hrůza, mlha a déšť.
    Záběry, které jsi nafotila, jsou překrásné. Zaujala mě hned kočička na první fotce, kočky já můžu.
    Podvečerní záběry mají skvělé světlo a západ slunce je skvostný. Nejvíc se mi líbí ten se stožáry, to jsi nafotila perfektně.
    V tomhle případě je elektrické vedení parádní, fotka má bezvadnou kompozici.
    Přeji hezký konec listopadu. ☼ 🙂

    Like

    1. Hanka, konečne som aj ja mala šancu vyfotiť zapadajúce slnko 🙂 Teší ma, že sa ti fotky páčia. V sobotu bolo celkom príjemne, len my sme z domu odchádzali, keď už bola jedna hodina preč a kým sme tam prišli, bolo už o hodinu viac, takže sme veľa času nemali. Teraz sú dni krátke. Keď nejde človek ešte doobeda, tak toho veľa nestihne. Pekný koniec novembra aj tebe, u nás dnes snežilo, ale boli to len také snehové prehánky, na zemi nič nezostalo. Od včerajšieho popoludnia sa dosť ochladilo.

      Like

Pridaj komentár

