December je tu

Tristotridsiatyšiesty deň tohto roku je pomaly za nami. Nemusela som otáčať stránky v kalendári a počítať dni od prvého januára. O ktorý deň v roku ide, viem veľmi dobre preto, že každý deň tohto roku zaznamenávam na blogu

Každý deň je iba raz v živote.

A aj napriek tomu, že každý deň viem, koľko dní už z roku uplynulo, neprestávam sa čudovať, ako neskutočne rýchlo ten čas letí.

V noci sa začínajúca kalendárna zima ohlásila snežením, do rána však snehu na zemi veľa nezostalo. Cez deň bola teplota nad nulou, obloha zatiahnutá, teda zase jeden z dní,  ktoré veľmi nemusím. Fotografie s inoväťou sú spred dvoch dní, ale ak bude fučať celú noc taký studený vietor, ako fučí teraz, určite aj zajtra ráno bude všetko zamrznuté.

img_0853-2

img_0838-2

img_0839-2

img_0844-2

img_0845-2

img_0846-2

Dnes som mala rôzne vybavovačky mimo domova, preto som si ráno pozrela predpoveď počasia. Počasie mám v základnej ponuke Windowsu 10, ale pre zmenu som si ráno pozrela túto:

pocasie-0112-yrno

V súvislosti s posledným mesiacom roka (ba dokonca ešte o pár dní skôr), nám médiá všetkým podsúvajú to, čo sa týka iba istej skupiny obyvateľstva. Je to advent, adventný veniec a veci s týmto kresťanským obdobím spojené. K médiám sa posledné roky pripája aj množstvo blogerov. Rada by som vedela, koľkí z tých, ktori sa už od novembra touto témou na svojich blogoch zaoberajú, sú naozaj veriaci, koľko z nich vlastne vôbec tuší, o čom ten advent je. Ja prenechávam advent a všetko s ním spojené tým, ktorým patrí, preto u mňa na blogu nenájdete na túto tému nič (okrem tohto zamyslenia). Dovolím si použiť slová mojej známej, s ktorou sme sa nedávno o tomto bavili. Médiá nám advent podsúvajú ako módnu záležitosť a nie duchovný čas pre ozaj veriacich. Dokazujú to adventné vence so zapálenými sviečkami na moderátorských pultoch všetkých televízií. Nechce sa mi veriť, že zrazu je u nás toľko veriacich. Ako sledujem správanie ľudí počas celého roka, či rokov, tak to tomu vôbec nenasvedčuje.

A ešte spomeniem milú príhodu z nedávnych dní. Kupovala som v jednom obchode sviečky. Nepotrebovala som štyri, iba tri, ale keďže boli balené po štyroch, jeden balíček som si vzala. Nenašla som však v ponuke obchodu farbu, ktorú som chcela – vanilkovú. Vzala som si teda biele. Keď som sa postavila do radu pred pokladňu, stál predo mnou jeden mladý muž. Jeho obsah košíka bol rovnaký ako môj. Lenže farba sviečok bola iná. Vanilková. Prihovorila som sa mu a spýtala som sa ho, že kde ich našiel. Vraj zobral posledný balíček v tej farbe, hoci ich potreboval viac. Pýtal sa ma, že či aj ja budem robiť adventný veniec. Odpovedala som mu pravdivo, že nie, že ich chcem použiť na iný účel. Po pár sekundách sa ešte raz obrátil ku mne a ponúkal mi na výmenu tie svoje vanilkové za biele, ktoré som mala v košíku. Odmietla som jeho ponuku, ale veľmi srdečne som mu za ňu poďakovala. Ak ten mladý muž potreboval sviečky na adventný veniec, ako mi to povedal, tak je podľa mňa ten pravý veriaci, ako si ich predstavujem ja. Naozaj ma veľmi milo prekvapil.

No a o sviečkach ešte niečo. Tie isté sviečky som videla včera predávať inde. Predávali ich kvetinári na Miletičke (bratislavský trh). Tam ich nepredávali v balíčkoch po štyroch kusoch, ale boli rozbalené a predávali ich po jednej sviečke. Jeden kus stál toľko, koľko som zaplatila za balíček so štyrmi kusmi. No to sa mi už zdalo nekresťanské.

Práve som si pozrela aj predpoveď počasia na zajtra. Vietor síce fúka, ako som už spomenula, ale sneh asi nedofúka. Na takýto začiatok decembra môžem len spomínať.

Fotka: Aj takýto býva niekedy 30. november v Bratislave. #Bratislava #zima

Majte sa všetci fajn!

 

6 thoughts on “December je tu

    1. Občas sa ti na tvoj blog na idnes chodím pozrieť, ďakujem za link na nový článok. Pekné fotky, naposledy som videla tú baziliku pri Žďári n/S. Ty si práve jeden z tých (ak si dovolím tvrdiť, že niečo málo už o tebe z tvojich blogov viem), ktorí určite vedia o čom je advent a adventný veniec. Ale aj ja som vedela, že advent začal už minulú nedeľu 🙂 Zimu tiež nemám rada. Ahoj do Prahy!

      Like

  1. U nás napadla do rána docela slušná vrstvička sněhu, ale během dopoledne skoro zmizela.
    Celý den bylo zataženo, foukal silný ledový vítr a poletoval sníh. To je velice nepříjemné počasí.
    Fotky z roku 2010 jsou kouzelné, takovou zimu mám ráda, třeba se jí letos taky dočkáme, vždyť ještě vlastně nezačala, pořád je podzim.
    Příhoda v obchodě byla moc hezká, Dani, ještě se mezi námi najdou slušní milí lidé. 🙂
    Měj se pěkně!

    Like

    1. Také zasnežené fotky mám potom už len spred troch rokov, kedy sme boli práve 1. decembra v Mariazelli. Už som to písala skôr, že u nás tiež trošku nasnežilo, ale do rána sa to skoro všetko aj roztopilo. Ten víchor fičí od včera večera a už by aj mohol prestať.

      Like

        1. Hanka, to Nové Mesto bolo len kúsok od tej chaty na Sykovci, kde som raz trávila dovolenku. Spomínaš si, už som ti o tom písala. A aj vtedy tam boli snehové záveje vyše mňa. To, čo som včera videla u teba na blogu, to nebolo nič 🙂

          Like

Pridaj komentár

