Na obed

sme dnes mali polievku z hlivy ustricovej á la gulášová a druhé boli langoše. Po novom. Tak, ako som nedávno vyskúšala upiecť chlieb bez miesenia, tentoraz som zase  našla recept na langoše bez kysnutia. Recept na mňa už nejakú dobu vyskakoval na facebooku, tak som si povedala, že ho teda vyskúšam.

K obsahu jedného kelímku jogurtu som mala dať dvojnásobok množstva polohrubej múky, tú bolo treba už len osoliť a pridať sódu bikarbónu. Už po zmiešaní týchto surovín mi bolo jasné, že jogurtu je na množstvo múky málo, musela som priliať trochu mlieka, aby som cesto vôbec mohla vymiesiť. Z vypracovaného cesta sa majú vykrajovať malé kolieska a vyprážať v horúcom oleji. Ja som nerobila malé, ale asi tak na priemer 12-13 cm. Hotové langoše boli oveľa hutnejšie ako tie, ktoré som zvykla robiť doteraz. Dali sa zjesť, aj zasýtili, ale asi ich už viackrát skúšať nebudem. Ak áno, určite si upravím suroviny podľa svojho, v prvom rade dám oveľa menej múky.

img_1114-2

img_1116-2

img_1117-2

Po obede som sa išla na viac ako hodinku prejsť. Rada sa prechádzam po hrádzi, aj dnes ma moje nohy zaniesli práve tam. Nedávna víchrica už dopomohla k tomu, že listy zo stromov opadali. Takto to vyzerá na niektorých miestach. Som zvedavá, dokedy tam to lístie bude.

img_1122-2

Aj vrany sa prehrabávali v suchom lístí a hľadali, či pod ním nájdu niečo pod zub.

img_1126-2

img_1136-2

img_1137-2

Čas mojej dnešnej prechádzky mi merali slnečné hodiny.

img_1140-2

img_1143-2

img_1151-3

img_1158-2

img_1160-2

img_1230-2

img_12334

img_12452

Už idem domov.

img_1261-2

Ešte sa vrátim k tomu, čím som dnešný príspevok začínala. Stalo sa to už aj vám, že ste niečo nové vyskúšali a neboli ste s hotovým jedlom spokojní tak, ako diskutujúci pod receptom? Čím to bude? Mne sa to už stalo viackrát.

7 thoughts on “Na obed

  1. U mňa má varenie podľa receptov z internetu nasledujúce štádiá. Najprv sa nadchnem nad nejakým skvelým receptom. Potom ho podrobím dôkladnej analýze. Tak prichádza fáza vytriezvenia, kedy chtiac-nechtiac pochopím, že toto doma neprejde no a nakoniec príde fáza finálnej realizácie, ktorá väčšinou dopadne tak, že výsledok je len ľahko inšpirovaný pôvodným receptom. Ale dôležité je to, že nikto neskončí v nemocnici a ako (občasný, aby som si veľmi nezvykal) bonus to deti aj zjedia:-) Teda pokiaľ v tom nie je Nutella samozrejme…to by jedli aj kamene.

    Inak to, že sú virtuálne entity v komentároch skôr zhovievavé ako naopak, je podľa mňa dané tým, že na portáloch o varení sa typograficky združujú ľudia, ktorých primárnym zámerom nie je niekoho zhadzovať, ale skôr pochváliť, ak je za čo. Preto si myslím, že tí čo im chutí chvália, a tí ktorí nie, nekomentujú a idú pochváliť niečo čo chutí zase im, alebo nekomentujú vôbec. Občas sa síce nájde niekto kto napíše, že daný recept robieva inak, alebo, že sa mu na tom publikovanom niečo nezdá, ale ten je hneď náhodným aktivistom usmernený, že každý máme svoj obľúbený spôsob a to skončí buď hádkou, alebo vyšumí do prázdna:-)

    Like

    1. Pobavila som sa 😦 Môj mladší syn, keď bol malý, tak ulietaval na nutelle a na medíku. Pod receptom, ktorý som dnes použila, boli práveže reakcie ľudí, ktorí ho už skúšali a boli z neho nadšení. Tak ja asi neviem variť 😦

      Like

  2. Mňa viac ako langoše, potešil stav slnečných hodín, o ktorých sme sa kedysi bavili. Zatiaľ vyzerajú veľmi pekne a odolávajú kazisvetom. Z nepodarených receptov si nič nerobím, stáva sa to aj mne, keď chcem vyskúšať niečo nové.

    Like

  3. První komentář je velice vtipný a je to v podstatě i můj případ.
    Recepty z internetu, časopisů a kuchařek se nechám jen inspirovat, ale udělám si to podle svého.
    Langoše vypadají dobře, Dani, ještě jsem je nedělala, ale chystám se na ně … už hodně dlouho. 😉

    Like

  4. Mně se nejvíc líbily ty holé listnáče … to je fakt nádhera … langoše jsem nikdy nedělala a asi dělat nebudu .. na tom oleji to pro mami není zdravé a tím pádem to taky mít nemusím … ale leckdy u stánku mi docela chutnaly langoše a klobásy taky … vše ve stánku bylo pěkně vymáchané v oleji a nevadilo nám to … v mládí …
    Připravuji se na bramborové placky .. dělané na sucho na tálu … ještě teplé je trochu potřu rozpuštěným máslem .. už jsem je dlouho nedělala ..

    Like

    1. Takým spôsobom som ešte tiež placky nerobila. Robievam ich na oleji, tiež sú dobre mastné, ale raz za čas, nech to sľak trafí 😛 Chutia. Vonku si tieto veci nekupujem. Kedysi som si zvykla kúpiť langoše, no v poslednej dobe už ani tie. Už dobrých pár rokov nenakupujem v žiadnych fast foodoch. Preto ma ani návšteva vianočných trhov vôbec neláka. Je to tam všetko nekvalitné a predražené.

      Like

Pridaj komentár

