Barborky

Dnes máte meniny. Osobne vás veľa s týmto menom nepoznám, vlastne si spomínam len na jednu. Tak teda všetkým, ktoré to budete čítať, prajem všetko najlepšie! Ale nie o dievčatách a ženách s menom Barbora som chcela písať v tomto článku. O inom to bude. O zvyku, ktorý sa tradoval v minulosti. Dievčatá odlomili konárik čerešne, položili do vázy a každý deň ho polievali vodou, ktorú priniesli vo vlastných ústach z potoka. Ak do Vianoc konár vykvitol, dievča malo byť do roka nevestou.

Niežeby som sa chystala na vydaj, ale dnes som si aj ja bola odrezať vetvičky čerešne. Bol to však dosť veľký problém, lebo čerešňa, ku ktorej som išla, je asi po mŕtvici 😦 Kúsok od nej som vedela o ďalších dvoch, ale ani na jednu som veľmi nedočiahla. Nakoniec nejaké halúzky z čerešne mám a doplnila som ich aj halúzkami z višne. Musím sa priznať, že mi aj bolo ľúto tých púčikov, z ktorých už čerešne a višne nikdy nebudú, lebo ja ich o pár dní vyhodím do smetí. Už si na nich nepochutnám tak, ako napríklad aj počas uplynulého leta.

img_1191-collage

Až doma, keď som si hľadala v archíve fotografie do tohto článku, som si na jednej fotke všimla, že ďalšia čerešňa bola len opodiaľ tej, ktorá už zomiera. Na tejto fotke je v popredí a ešte pár konárov v tom čase žilo. Fotila som poslednú jar.

Toto sú višne z divoko rastúceho stromu, na ktorých som si pochutnala aj v uplynulom lete a z ktorého som si tiež odtrhla halúzky.

Okrem halúzok čerešne a višne som si domov priniesla aj inú zeleň.

 

Svätá Barbora ťahá sane do dvora. To je ďalšia z pranostík, týkajúca sa mena Barbora. Najbližšie dni nám ukážu, ako to s tými saňami dopadne. Mne osobne ten sneh zatiaľ vôbec nechýba.

 

Som rada, že sa mi do dnešného príspevku podarilo zakomponovať kúsok jari a iných farieb. A keď sa už bavíme o čerešni, môžete si pozrieť aj dávnejší článok, ktorý som týmto stromom venovala.

Klik na fotografiu

 

4 thoughts on “Barborky

  1. Danielko, pěkný článek i fotky … a ty jarní fotky třešní … to je nádhera veliká, což .. v sobotu jsem natrhala větvičky kamarádce, máme třešeň na zahradě … v neděli jsem zapomněla a dny běží, tak už ji trhat pro sebe nebudu… kdysi jsem slyšela, že je pěkné si natrhat před vánoci borůvčí a krásně vykvete … je to fakt, zkusila jsem to tuším předloni … květy borůvky jsou úžasné….
    Měj se krásně. Jarka

    Like

    1. Jarka, ja som ešte kvety borievky ani ešte nikdy nevidela 😦 Kde by som si ich išla natrhať? Rovnako som na tom s kvetmi brusníc a čučoriedok. Spomínam všetky tie rastliny, lebo netuším, ktorá je ktorá ani po slovensky, nie to ešte v češtine 🙂

      Like

Pridaj komentár

