Predvianočné mesto

Aj tento rok môžu Bratislavčania a návštevníci Bratislavy zažiť vianočnú atmosféru v centre mesta, ale nielen tam. Moje kroky však viedli práve cez centrum a prostredníctvom fotografií vám prinášam trošku Vianoc z nášho mesta. Vianočné trhy sú už od 18! novembra oficiálne otvorené rozsvietením stromčekov na Hlavnom a Hviezdoslavovom námestí.

Nebola som v meste v deň otvorenia, ale na druhý deň po. Vtedy vznikli tieto dve fotografie.

Tieto ďalšie vznikli v rôznych dňoch, kedy som prechádzala mestom. Na trhoch som sa zatiaľ ani raz nezastavila, nič som si nekúpila. A asi sa tam už ani nevyberiem.

Vianočné trhy ponúkajú na jedlo, ale aj ako darčeky všehochuť. Nie všetko mi evokuje vianočné sviatky. Dokonca som objavila ponuku niečoho, o čom som doteraz ešte ani nepočula. Pýtala som sa rodenej Prešpuráčky, ktorá vyrastala v nemecky hovoriacej domácnosti, ale ani ona tento nápoj nepozná. Možno vy ten nápoj doma zvyknete popíjať 🙂

A že sa to hemží ponukami najlepších vín, poctivých punčov, je čo povedať. Z toho usudzujem a moje skúsenosti z nedávnych rokov hovoria, že na vianočných trhoch sa nie vždy predávajú poctivé nápoje.

Predpokladám a hlavne dúfam, že aspoň ponuka týchto balených nápojov a potravín je poctivá.

 Bratislavské rožky sú tými, ktoré sú pre toto mesto charakteristické.

Aj v tomto stánku ich ponúkajú okrem ďalších pochúťok, ako sú lokše či štrúdle.

Deťom, či svojim milým tu nejaké darčeky tiež môžete nakúpiť.

Na Primaciálnom námestí je znovu ľadová plocha, na ktorej sa v čase, kedy som tade išla naposledy, korčuľovalo iba jedno dievčatko. Cez zimné prázdniny to tam bude vyzerať určite ináč. Ako každoročne je vianočný stromček s betlehemom aj v vo vchode do paláca a na jeho nádvorí sú zase stromčeky, ktoré pozdravujú všetky kraje Slovenska.

Na nádvorí Starej radnice som videla ovečky. Tu je jedna z nich.

Keď som opúšťala mesto, zastavila som sa cestou na zastávku MHD ešte pri adventnom venci pod nohami Hviezdoslava.

5 thoughts on “Predvianočné mesto

  1. Bratislava je krásně vyzdobená, Dani, a těch lákadel na trhu! 😉
    Nafotila jsi moc pěknou předvánoční reportáž, nejvíc se mi líbí večerní snímky a ovečka.
    No a kromě toho i různé pochutiny ve stáncích, určitě bych si vybrala. 🙂

    Like

Pridaj komentár

