Biele Vianoce

Aj keď som na Štedrý deň videla fotografiu zasneženenej časti mesta, tieto Vianoce neboli u nás  biele preto, že krajina vôkol bola pokrytá snehom. Tam, kde bývam ja, roztopil dážď počas Štedrého dňa aj ten zbytok snehu, ktorý zostal na zemi z pondelkového sneženia. Biele Vianoce som si pripravila doma. A to tým, že som si pár dní pred sviatkami kúpila rastlinu amarylis. Vtedy len s pukom, ktorý mal vykvitnúť do biela. Deň pred Vianocami sa tak aj stalo.  Pár dní predtým mi rozkvitla aj biela orchidea, takže tohoročné Vianoce sme doma mali ladené do biela 🙂

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Fotka:

Na Štedrý deň mi mali podľa starých obyčajov rozkvitnúť aj halúzky “barboriek”, čiže čerešňové vetvičky, ktoré som si priniesla domov na Barboru. Nerozkvitli ani dodnes. Táto fotka je z neskorého popoludnia 24. decembra. Z vázy, ktorú som potrebovala na iný kvet, som ich preložila do obyčajného pohára a kvôli foteniu som ich na chvíľu vyniesla  na balkón, aby som mala viac svetla pri fotení. Ale ani vonku už neboli o tom čase dobré svetelné podmienky. Zabudla som ich skôr vyfotiť.

Pokus s vetvičkami z čerešne už viac opakovať nebudem. Nechám ich radšej na strome a v lete si pôjdem odtrhnúť pár čerešní, ovšem, ak ich niekto neoberie skôr, ako sa k nim dostanem  🙂

2 thoughts on “Biele Vianoce

  1. Už jsem si myslela, že Bratislava má nějakou protekci, co se bílých vánoc týká, Danko! 😉
    Ty sis poradila moc dobře a udělala si soukromé bílé vánoce. Květy jsou nádherné a skvěle nafocené.
    No vidíš, na barborky jsem nakonec zapomněla! 😦

    Like

    1. Teplo bolo cez sviatky, takže tu dole v meste nebolo po snehu ani chýru. No ale do nadpisu sa dá dať čokoľvek. Beriem si za vzor novinárov, ktorí v súčasnosti tvoria rôzne noviny 🙂

      Like

Pridaj komentár

