Modrý kostol na Lúkach

Tento kostol stojí v Petržalke, v časti Lúky, na Betliarskej ulici. Tí, ktorí Petržalku aspoň trošku poznajú, vedia, že je to skoro na samom konci tohto veľkého sídliska. Iba Chorvátske rameno ho oddeľuje od Veľkého Draždiaka a nemocnica na Antolskej tiež nie je ďaleko.

Nech sa na mňa pán architekt nehnevá, ale už škaredší asi ani nemohol byť. Mňa táto stavba nezaujala ani svojím tvarom, ani farbou, ktorá chcela možno navodiť atmosféru Modrého kostolíka, ktorý je v Starom meste. Nedokážem vôbec vyjadriť, čo mi táto stavba pripomína. Jednoducho a jasne, kostol architekta Klementa Trizuljaka sa mi vôbec nepáči.

Asi jediné, čo na ňom trošku upúta, je jeho veža so zvonicou.

Kostol Sedembolestnej Panny Márie patrí mladej petržalskej farnosti toho istého mena a bol posvätený 22.12.2001.

V mojom dennom fotoprojekte som práve včera použila fotografiu, na ktorej je aj tento kostol. Preto som sa dnes rozhodla konečne dokončiť príspevok, ktorý tu mám rozpísaný už dobre dlho.

img_7543

dscn7837

dscn7835

img_7564

img_7560

img_7557

img_7547

dscn7831

dscn7813

dscn4636

dscn4634

dscn7823

Fotografie kostola som vybrala z troch rôznych rokov a snažila som sa ho brať z rôznych uhlov.

 

14 thoughts on “Modrý kostol na Lúkach

  1. Hm, no určite sa tento kostol nemôže porovnávať s nejakými gotickými chrámami /alebo…/, ale vlastne, taký by sa medzi paneláky ani nehodil. Architekt tiež iste musel vychádzať i z toho, koľko bolo financií,…
    Nedala si tam ani l fotku z interiéru. Na http://www.faraluky.sk/home/ síce tiež nie sú nejaké extra, ak by ale niekto mal záujem, dozvedel by sa tam o ňom viac.

    Like

    1. Jasné, že mi tiež hneď napadlo, že asi financie nedovolili niečo architektonicky pohľadnejšie. Vnútro som sa pokúšala fotiť cez sklo, ale fotky som vymazala, lebo sa mi v skle odrážalo všetko vonkajšie okolie, vnútro vôbec nebolo vidieť. Vo väčšine týchto mojich článkov o kostoloch sa zameriavam len na exteriéry, pretože kostoly sú buď zamknuté alebo tam nie je dovolené fotiť. Nebola som v jeho interiéri, takže neviem povedať, aký je. Fotky dávam len svoje, ďakujem za link, pozriem si ho.

      Like

      1. V časti “galéria” je všeličo možné, len nie fotky interiéru kostola. Takže ani teraz neviem, ako kostol vyzerá vo vnútri. A dať na stránku fotky dole hlavou, to už len musí byť administrátor!

        Like

  2. Nevím, nejsem tolik znalý v architektuře a tak na to jdu jako v galerii na obrazy. Když mě něco osloví.
    Zajímavý je kostel například v Břeclavi i když je přímo u silnice https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiDuJyX4t_RAhVEiRoKHbr3DpAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.cyklo-jizni-morava.cz%2Fcyklotrasa-42&psig=AFQjCNHWE0dpmbj-47kTTZg7nUPtM_z67g&ust=1485518578773564
    Zaujal mě také kostel ve Škrdlovicích, kde základní kámen vysvětil Jan Pavel II.

    Like

  3. To je fakt, že by sa mali hanbiť, že v galérii (na http://www.faraluky.sk/galeria/ na hl. str.)
    majú fotky všelijako pováľané, ale na ďalších sa dajú nájsť aj lepšie – napr. na http://www.faraluky.sk/galeria/i82/#galleryId, alebo na http://www.faraluky.sk/galeria/i57/. Sú to ale už staré fotky. Teraz už vpredu nie je obraz Krista – http://www.milosrdenstvo.sk/sv-sestra-faustina/poslanie, ale je tam súsošie piety – tak, ako to je na http://www.faraluky.sk/galeria/i92/p4722/#galleryId.
    Ale fotky nemôžem nepochváliť. Hlavne tá tretia od konca sa mi veľmi páči. Mnohokrát som išla okolo toho kostola, (veľakrát som bola i vnútri), ale nikdy som si nevšimla, kde a ako má nainštalované zvony.

    Like

  4. Der Kirchturm sieht ja irgendwie einer Treppe ähnlich?
    In Wien gibt es einige solcher “moderner” Kirchbauten, denk Die würden Dir auch nicht alle gefallen liebe Daniela ;.)
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

  5. Tak musím říct, že hezký pohled na kostel je z tvého denního fotoprojektu… ta věž nebo jak to nazvat je docela zajímavá… zblízka mi to přijde, jako když občas někdo něco přistavil a další tam zase něco přilepil atd…. “spodek” působí chaotickým dojmem .. věž bych docela brala ….
    Měj se fajn. J.

    Like

    1. Presne, ako píšeš. Tiež mi to pripadá ako také nalepence. Možno to tak aj bolo. Aj keď má kostol len niečo cez 15 rokov, nepamätám si, či to tam vyzeralo takto od začiatku. Máme v Bratislave aj jeden veľmi pekný moderný kostol, no aj ten znehodnotili nevhodnou prístavbou. Ešte som ho na blogu nemala, musím to napraviť.

      Like

  6. Moderních kostelů už jsem pár viděla, jsou to zajímavé stavby, ale já dávám přednost gotice. 😉
    Na tomhle kostele se mi líbí věž.
    Ovšem fotky jsou pěkné, Dani. 🙂

    Like

Pridaj komentár

