Vítané aj nevítané návštevy

na našom balkóne. To je tak, ako aj s ľuďmi. Na niektorých sa tešíte, niektorých nemusíte 😦 Teším sa zo sýkoriek, vrabcov, brhlíkov, stehlíkov, drozdov – aj keď všetci títo zanechávajú po sebe nepeknú stopu v podobe neporiadku a ich hovienok, neteším sa z návštev holubov, ani vrán (práve jedna pristála na balkóne a vyhnala dovtedy tam jablko zobajúceho drozdíka). No na fotoaparát si dajú veľký pozor, nerady sa fotia. Straku sa mi podarí vyfotiť  len málokedy. Zato na blízkych stromoch sedia stále a číhajú a sledujú, čo by kde mohli ukoristiť.

Najčastejšími návštevníkmi sú drozdy a tie priletia aj vtedy, keď som práve na balkóne. Dovolia mi vyjsť z kuchyne s fotoaparátom a nechajú sa vyfotiť.

d

img_5711

img_5712  img_5960

img_5965

img_5970

Nie menej, čo sa počtu týka, k nám chodia sýkorky. Lenže tie ani chvíľu nepostoja v kľude. Chápem. Malý vtáčik je opatrný a stále v pozore, či na neho nečíha nepriateľ.

img_5609

img_5612

Brhlík, či stehlík, občas aj červienka sa ukážu tiež, ale to sú naozaj veľmi vzácni hostia. Ani sa mi ich v poslednej dobe nepodarilo vyfotiť. Predvčerom sa prišiel najesť úplne pred zotmením brhlík. Vôbec som sa kvôli svetelným podmienkam nesnažila ísť po fotoaparát.

Aj straky mám na fotkách ako sedia na topoľoch pri dome. V lete som mala to šťastie, že som mala práve v pohotovosti fotoaparát, keď k nám jedna straka priletela. Odvtedy sa mi straku takto blízko vyfotiť nepodarilo.

img_6045

dscn96721

dscn9675

Na tému balkónových návštev ešte ukážka tých, ktorých nestačím odháňať preč. Niekoľkokrát denne musím vyjsť von, niekedy stačí len zatlieskať rukami pri okne a odletia. No keď nie som doma, stihnú vyzobať všetko, čo tam je prichystané pre malé vtáčatá.

img_4545

img_5067

Na záver ešte pár slov o tom, akú máme podívanú počas posledných dvoch týždňov. To, že vrany sadajú počas zimných rán na stromy pri dome, to nie je novinka, lebo to robili už aj vlani a možno aj roky predtým. Budú to už dva týždne, čo som si cestou domov z nákupu všimla na oblohe vtáky letiace v pravidelnom tvare, ktoré vydávali hlasný gagot. Odvtedy som ich videla niekoľkokrát denne. Presnejšie počas ranných hodín. Dočítala som sa, že sa husi od Dunaja sťahujú na Záhorie kvôli potrave. Nikdy som však nemala šťastie vidieť ich cestou späť. Až včera. Už bola tma, keď mi prišiel syn povedať, že si práve chcel vyvetrať izbu, keď začul gagot. Vybehli sme na balkón a naozaj. V obrovských  množstvách sa husi vracali z pastvín späť. Aj napriek tmavej oblohe sme ich videli, ale viac ich bolo počuť, ako vidieť. A to sme videli a počuli len tie, ktoré leteli blízko nášho domu. Určite majú tých trás aj viac. Ten svet zvierat je naozaj zaujímavý.

img_6566

img_6579

Jedna ukážka toho, ako letia ráno husi za potravou. Fotka je z mobilu.

img_3410

3 thoughts on “Vítané aj nevítané návštevy

  1. Jsou to náááádherné fotky … věřím, že v tomto případě tě holubi a vrány vadí… taky by mě štvalo, když by to vyzobali maličkým … my jsme kdysi měli slepice a dávali jsme jim do kastrůlku pšenici .. nestačili jsme odhánět hrdličky … s těmi husami je to zajímavé …..

    Like

  2. To jsou úžasné fotky, Danko!!!
    Strašně ti závidím straku, pořád po ní pasu, ale nedaří se mi ji vyfotit. Tobě krásně zapózovala.
    K nám na krmítko ptáčci létají strašně málo, máme ho ve dvoře a jim se tam asi nelíbí. 😦
    Stromy obsypané vranami a táhnoucí husy, to je něco ohromného. Nikdy jsem takové množství těchto opeřenců neviděla pohromadě.

    Like

    1. Fotiek strák mám v archíve viac, ale tak blízko, ako sú tie dve z balkóna, takých viac nemám. Všetky ostatné mám fotené z oveľa väčšej diaľky. Tieto som zase musela fotiť cez okno.

      Like

Pridaj komentár

