Keď už nie je zima a nie je ešte jar

Nielen mne, ale ako sa dozvedám z rôznych blogov, málokto má toto obdobie rád. Sneh sa roztopil pred viac ako týždňom a toho pochmúrneho počasia, ktoré sme tu mali v poslednom týždni, mám už tiež dosť. Dnes je však zase pekný slnečný deň. Vyzerá to však tak, že von ešte nepôjdem. S kašľom, ktorý mi nedal zaspať až do tretej nadránom, by som to mala ešte pár dní vydržať doma. Mám však v archíve zopár fotografií zo začiatku minulého týždňa, kedy som sa prešla neďalekým lesíkom. Pred týždňom to tam vyzeralo tak, ako je vidieť na mojich fotografiách.

Prvé snežienky majú farbu viac do žlta. To preto, že boli skryté pod suchým lístím.

Po celú zimu som nemala ani raz šťastie vidieť v lesíku veveričku. Naposledy som videla hneď dve. Aj ryšavú, aj tmavohnedú.

img_7406v

Vtáčatá si pospevovali, lietali zo stromu na strom a navštevovali aj množstvo kŕmidiel, ktoré im tam ľudia nainštalovali.

img_7465d

sykorky

Tak veru, ani ďateľ sa nedal dvakrát ponúkať prichystanou potravou.

img_7464d

Vnímavému oku čitateľa asi neujde ani to, čo je vidieť v mláke vody po roztopenom snehu a kde som sa to bola vlastne prejsť.

Už sa mi žiada ísť von na dlhšie, prejsť niekoľko kilometrov v prírode s fotoaparátom v rukách. Pozorovať a  vnímať všetko vôkol mňa. Preto popíjam množstvo čaju, nielen ovocného, ale aj rôznych bylinkových, aby som bola konečne zase fit. Potom už aj ja vytiahnem konečne bicykel a pôjdem sa prejsť ako táto pani. No posedávanie na lavičkách zatiaľ skúšať nebudem.

Tak čo, potrápi nás ešte zima, či zostane počasie s takými teplotami, aké hlásia na nasledujúci týždeň? S výnimkou dnešnej noci, kedy predpovedajú pre Bratislavu -3, tam vidím len plusové hodnoty. Wow!

2 thoughts on “Keď už nie je zima a nie je ešte jar

  1. Na tvých fotkách už to jako jaro vypadá, Dani.
    Ptáčci si prozpěvují, jako kdyby tady opravdu bylo. Každý den v pět ráno mě budí kosi.
    Moc se mi líbí fotka s veverkou a strakapoudem a taky kalužina s odrazem je moc pěkná … i všechny ostatní. 🙂

    Like

Pridaj komentár

