Tam a späť po Prístavnom moste

Prístavný most je najbližší dunajský most k môjmu bydlisku. Okrem toho, že po ňom chodievam v prostriedkoch MHD alebo autom, využívam ho hlavne na prejazd bicyklom na druhú stranu rieky, ale občas sa po ňom iba tak prejdem. To, čo som urobila včera, som doteraz ešte nikdy neurobila. Jednou stranou mosta som prešla na druhý breh a druhou som sa vrátila do Petržalky. Tam a späť to bola skoro šesťkilometrová prechádzka.

Zima je na ústupe, po snehu už nie je v Bratislave ani stopy. Dokazuje to aj výška hladiny v Dunaji. Nie je to tak dávno, čo som bola pri Dunaji fotiť a mohla som vojsť do koryta rieky. Momentálne by som už do koryta nevošla.

Pomaly sa blížim k druhému brehu rieky, ale to ešte musím prejsť nad nákladným prístavom a potom aj nad zimným prístavom.

Kde inde by sa grafiťáci a tí, ktorí si o sebe len  namýšľajú, že sú tiež grafiťáci, mohli realizovať, keď nie na miestach, po ktorých prejde človek len sem-tam?

Ale ani more bigboardov na kráse mestu nepridáva.

V prístave sa vždy čosi presýpa z brehu na lode alebo opačne.

Podo mnou je už zimný prístav.

Slnečné počasie, ktoré ma včera vylákalo von z bytu, sa po chvíli mení. Slnko prekryli mraky, z čoho veľkú radosť nemám.

Už som na druhej strane mosta. Za ten čas, ktorý som po ňom kráčala, prešlo niekoľko nákladných vlakov, prípadne len lokomotív. Kedysi chodil po tejto trati aj osobný vlak, ale ten je už niekoľko rokov zrušený. Ja som ním párkrát cestovala a veru sa mi dĺžka pobytu vo vlaku z poslednej bratislavskej stanice (Nové Mesto) po tú petržalskú, vôbec nepozdávala.

Pod mostom je z tejto strany vidieť kontajnerové prekladisko.

Občas zaostrím objektív fotoaparátu aj na detaily mosta.

Dunajská voda prináša so sebou množstvo dreva a plastového odpadu, ktorý zachytávajú kotviace lode.

Pomaly sa blížim k petržalskému brehu a ešte sa pozriem na úsek, ktorý som prešla.

Po zídení na hrádzu som ešte domov nešla. Moje kroky viedli k jednému z neďalekých ramien. Ale o tom možno prinesiem fotoreportáž až niekedy inokedy.

 

 

5 thoughts on “Tam a späť po Prístavnom moste

  1. Grüß Dich Daniela,
    schöne Bilder zum Bratislaver Hafen über den Hafen und Brücke 🙂
    Das Bild wo man zwischen den Schiffkränen zur Burg sieht gefällt mir besonders! Auch das mit den Schrauben von der Brücke ist originell 🙂 Die Reklameschilder mit den Tauben? Sind doch Tauben?
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

    1. Ahoj Werner,
      danke für deinen Besuch. Es freut mich, dass meine Fotos gefallen dir. Ja, auf dem Reklamenschild sind die Tauben. Die Brückekonstruktion ist Heim für vielen Tauben.
      LG Daniela

      Like

  2. To byla úctyhodná procházka, Danko! Po šesti kilometrech chůze bych se domů asi doplazila. 😉
    Nafotila jsi parádní reportáž, v přístavu je pěkně rušno.
    Líbí se mi i detaily mostu, zato se mi vůbec nelíbí graffiti, to je hrůza, jak sprejeři všechno ničí! 😦

    Like

    1. To bola tá z tých mojich kratších. Aj v ten deň som napísala iba o dĺžke vzdialenosti z domu a domov po moste, no ja som bola ešte aj inde, o tom som nepísala a to som do prejdených km nezapočítala. Keď idem po rovine a hlavne pomaly, tak sa dá, kým ma nezačne bolieť niektorý z kĺbov. Starneme, je to fakt 😦

      Like

Pridaj komentár

