Tajné životy

Pozeráte? Možno aj vás chytila atmosféra príbehov z azylového domu a výkony hercov seriálu, ktorého druhú sériu začala začiatkom tohto mesiaca vysielať Jednotka RTVS. Pozerala som trinásť epizód prvej série a ani z tejto druhej si nenechám ujsť ani jednu časť.

tajnezivoty

Téma seriálu je veľmi atraktívna, čo dokazuje aj jeho sledovanosť a obľúbenosť. Čítala som, že každá epizóda má svojich okolo pol milióna divákov.  Je to spracované tak, aby tomu diváci uverili a aby to bolo aj dostatočne dramaticky zaujímavé. Podklady k seriálu čerpali scenáristky aj v petržalskom krízovom centre, ktoré je len niekoľko desiatok metrov od môjho bydliska. Našťastie, nikdy som tam nebola a nepoznám ani osobne nikoho, kto by jeho služby potreboval. Napriek tomu, veľa súčasných žien zažíva podobné problémy a pocity ako tie, o ktorých hovorí tento seriál a preto je to určite téma, o ktorej by sa malo vo verejnosti hovoriť.

Vy, ktorí ste doteraz nepostrehli, že RTVS vysiela tento seriál s témou o domácom násilí, môžete si ho zapnúť každú nedeľu v hlavnom večernom vysielacom čase na Jednotke. Príbehy inšpirované skutočnými príbehmi zo života, sondáž do rôznych typov žien, ale nielen žien, aj mužov,  k tomu výborné herecké obsadenie, vás určite nalákajú na to, aby ste strávili čas pri televízore. Pre mňa osobne je to niečo, na čo sa dá pozerať a z čoho mám po niekoľko nedeľných večerov príjemný televízny zážitok.

Úvodnú pieseň k seriálu naspievala Simona Martausová.

Dobrý deň, to som ja

A teraz niečo o tom, prečo práve dnes píšem na túto tému. Pri sledovaní seriálu som si všimla jednu mne známu lokáciu. Takisto je vzdialená len zopár stoviek metrov od nás. Dokonca som na tej ulici v jednom z domčekov kedysi aj pracovala. Syna, ktorý to tiež sleduje, som sa raz spýtala, či to miesto spoznal. Na rozdiel odo mňa, vedel povedať len to, že to je v Petržalke. Bol prekvapený, keď som mu povedala, kde presne to natáčali.

Takže postava, ktorú hrá Anna Šišková, býva v domčeku s číslom 37 na neďalekej ulici. Dnes ráno som v rámci prechádzky s fotoaparátom išla okolo. Tu sú zábery, ktoré môžete vidieť aj v seriáli.

img_8636

img_9236

Možno už dnes večer budete mať šancu vidieť miesto na niektorom z mojich záberov.

 

3 thoughts on “Tajné životy

  1. RTVS mi vůbec nic neříká, Danko, tenhle kanál u nás nejspíš nechytneme. Já se na televizi skoro vůbec nedívám, ale ptala jsem se mamky a dívala do programu a nic.
    Seriál by mohl být zajímavý, škoda. 😦

    Like

    1. To vážne? Ani po starom názov STV ti nič nehovorí? Síce viem, že na rozdiel od Slovákov, ktorí české stanice bežne sledujú, sa u vás, v Čechách slovenské stanice nepozerajú, ale tento seriál ide aj na ČT. Zistila som to pri písaní tohto článku. No určený bol hlavne Slovákom, ale asi ho nikto ani z nich nepozerá 😦 súdiac podľa nulovej reakcie tých, ktorí si na článok klikli. Nie je to tak dávno, čo som prepínala tv programy a na niektorej stanici išiel iný náš seriál v českom dabingu. Niečo hrozné! Nedalo sa na to pozerať. Škoda! Už sa sa o tom bavila s jedným v ČR žijúcim a česky hovoriacim a píšucím Slovákom, tiež to kritizoval. A potom, že mladí Česi nerozumejú slovensky.
      http://www.ceskatelevize.cz/porady/11535626455-tajne-zivoty/

      Like

Pridaj komentár

