Pomaly a iste prichádza

jar. Zima bola tento rok nezvyčajne tuhá, nešetrila mínusovými teplotami, ani snehom. Tohoročný január vyhlásili meteorológovia za najchladnejší január. Jedni hovoria, že od roku 1931, inde som zase čítala, že za posledných tridsať rokov. Zjednotiť informácie sa meteorológom akosi nedarí. Nielen v ich predpovediach, ale ani v takýchto oznamoch, o akom teraz píšem. Už som uvažovala aj o tom, či meteorológom nekrivdím a či nejednotnosť informácií nespočíva v tom, ako nám ich prezentujú médiá. Meteorológovia tiež konštatovali, že január 2017 bol zároveň aj jeden z najslnečnejších mesiacov od začiatku meraní. Počasie vo februári už bolo miernejšie.

Fotka: Fotka:

Fotka: Fotka:

Kvôli dlhému obdobiu snehovej prikrývky sa nám už zima zdala pridlhá. Dnes končí február a to je oficiálny koniec meteorologickej zimy. Nemyslím si však, že od zajtra tu už bude ozajstná jar. Určite nás ešte aj nejaké marcové sneženie prekvapí. Verím však v to, že snehová pokrývka nebude trvalá. Dlhodobé klimatologické numerické modely prognózujú ( nielen o dlhodobých prognózach, ale aj o krátkodobých predpovediach počasia si myslím svoje), že po teplom februári bude nasledovať aj teplý marec.

Mne tohoročná zima ako taká nevadila, no vadili mi dni, kedy sme niekoľko dní po sebe nevideli slnko. Sivú oblohu, to už z mojich predošlých článkov iste viete, nemám rada. Tých, ktorí sa už nevedia dočkať teplých jarných dní, pozývam na maličké zohriatie sa pri nasledujúcich fotografiách. To, že pôjdem fotiť kvietky farby slnka, som si naplánovala ešte v sobotu ráno. Keď som si vtedy pozerala predpoveď počasia na najbližšie dni, pondelok mal byť slnečný s teplotou 11°C. Už na druhý deň, v nedeľu, predpoveď zmenili a na pondelok predpovedali prevažne oblačno. Priznám sa, takéto zmeny  v predpovedi, niekedy aj počas dňa, ma vedia niekedy dobre nahnevať.

Prvé náznaky jari sú už viditeľné.

Žlté kvietky ešte len začínajú vykúkať zo zeme. Aj na nich je vidieť, ako je vegetácia oproti minulým rokom oneskorená. Tu si môžete pozrieť, ako vyzerali tieto kvety presne v ten istý deň v roku 2014.

Aj jarná očista stromov sa vykonáva. Pracujú na nej všetky druhy ďatľov, ale aj iných vtáčikov.

7 thoughts on “Pomaly a iste prichádza

    1. Dúhu som fotila minulý týždeň. Prišla som v poslednej chvíli. Vystúpila som z autobusu, cvakla pár fotiek a bolo po nej. Po daždi už totiž prešla nejaká chvíľa. Škoda. Málokedy mám šťastie na dúhu. Aj vlani vo februári som fotila z balkóna – https://plus.google.com/photos/photo/104645994859709007626/6246251277090677666?icm=false
      Tá fotka so snehuliakom je upravená automaticky v Google+. Ty ho nepoužívaš? Už som tu na blogu mala viac článkov, kde som mala len takto upravené fotky. Ani jedno, čo spomínaš v tvojej otázke, nepoznám.

      Like

    1. Presne tak. Nepotrvá dlho a lesíky v okolí sa zabelejú najprv snežienkami, potom fialkami a keď začne kvitnúť medvedí cesnak, to tu už naozaj bude jar 🙂 Pekný deň prajem!

      Like

  1. U vás je přece jenom tepleji, Danko, na tvých fotografiích už je jaro opravdu za dveřmi.
    U nás sice není po sněhu ani památky, ale nic kvetoucího jsem venku neviděla.
    Na jižní Moravě je to o trochu lepší, tam jsem vyfotila aspoň kočičky.
    Nafotila jsi spoustu krásných záběrů. Datel patří k těm nejzajímavějším, tohoto opeřence jsem viděla naposledy v dětství, a duha v únoru, to je fantazie!
    Měj se pěkně a buď na sebe opatrná! 😉

    Like

    1. Vonku sa ukazuje pekný deň (lenže takých rán je viac a po hodine, dvoch sa to mení k horšiemu), tak by som sa rada išla pozrieť do lesíka, ako to tam vyzerá. Naposledy som v ňom bola, keď bol úplne biely. Ďakujem za návštevu a za všetky komentáre.

      Like

    2. Tu som ti ešte zabudla poznamenať, keď spomínaš tú južnú Moravu, že som link s tvojimi fotkami v poslednom článku poslala synovi dúfajúc, že ho navnadím a povie, že urobíme si fotovýlet do českého Toskánska, ale nič. Predpokladám, že ani vlakom alebo autobusom by som sa na tie miesta ľahko nedostala, že tam treba ísť autom.

      Like

Pridaj komentár

