Čistec rovný

Dnešným príspevkom sa prenesieme o niekoľko mesiacov späť, prípadne aj dopredu, do horúceho leta. Do obdobia, kedy kvitne táto rastlina. Jej fotografie som už na blogu mala, napríklad aj v príspevku Na prechádzke k Dunaju. Dňa 30.7.2015 som k fotografiám napísala toto:

“Túto rastlinu asi mnohí poznáte. Rastie na viacerých miestach na hrádzi a už dlhšie sa chystám, že jej venujem viac pozornosti, ale zatiaľ k tomu nedošlo.”

Dnes pridávam ďalšie fotky.

img_4246

Odvtedy pretieklo zase veľa vody Dunajom a článok, v ktorom som chcela písať o tejto bylinke, som stále nenapísala.

Lenže isté nedávne udalosti spôsobili, že o tejto rastline sa rozhodla písať blog moja sestra. Tak sme sa teda dohodli na tom, že ja jej dodám fotky a ona napíše to, akú má vlastnú skúsenosť s touto rastlinou.

Na jej blogu Zápisky Jany Ch. si môžete o byline prečítať naozaj veľa.

dscn4916

6 thoughts on “Čistec rovný

  1. Tak to je zajímavé … byla jsem i na blogu tvé sestry (prošla jsem i rýžový nákyp, ten udělám)..
    Čistec rovný .. vím, že jsi ho loni trhala … jdu se podívat, jestli ho mají ve zdejší bylinné lékárně..
    Díky vám oběma.

    Like

    1. Ja som podľa nej ten nákyp ešte nerobila. Za toto desaťročie som už nákyp robila vlani 🙂 Ale vážne. Určite ho tiež vyskúšam, lebo už na pohľad vyzerá výborne.
      Dúfam, že aj toto leto bude čistec rásť a že ho nepokosia zase skôr, ako začne kvitnúť.

      Like

  2. Ahoj Daniela! Prezrel som si Tvoje fotografie. Sú pekné a výborne spracované. Fakt. Pred týždňom, si mi písala o bylinke čistec rovný. Prv, než Ti napíšem pozháňam nejakú literatúru čo doma mám. Našiel som, ale pri čítaní Tvojho blogu bolo všetko o opísanej bylinke obsiahnuté. V krátkosti doplním, že existujú dva druhy. Čistec rovný-Stachys rekta L. čistec ročný Stachys annua L. Čistec rovný má protizápalový a krvotvorný účinok. Prajem Ti pekný deň.

    Like

    1. Ďakujem za tvoju snahu a napísanie komentára. Ten status som na G+ zrušila, lebo som ho tam nedávala kvôli tomu, aby mi niekto pluskoval fotky, ale som sa pýtala čitateľov, či má niekto skúsenosti s tou bylinou. Keďže tam skoro nikto okrem plusiek nedokáže nič napísať, rozhodla som sa, že tam nebudem dávať nič z blogov, výnimku tvoria len fotky projektu 365. Celé G+ nemá zmysel.
      Neviem rozlíšiť tie rôzne druhy čistecu, je ich viac, nielen dva. A to, čo bolo o ňom písané, to nebolo u mňa, ale na blogu mojej sestry. Ja som sa k písaniu nedostala, tak som sa odvolala na jej článok, do ktorého som jej poskytla fotografie.
      Svoj komentár si nevidel hneď zverejnený preto, lebo to mám nastavené tak, že ak je niekto na blogu prvý raz a píše prvý komentár, musím ho schváliť. Všetky ďalšie komentáre toho istého človeka už neschvaľujem. Ale musí uviesť tie isté údaje ako pri prvom komentári. A aby si vedel, či ti niekto reaguje na tvoj komentár, dole pod tou tabuľkou je možnosť označiť krížikom, aby ti chodili reakcie na komentár do mailu.
      Pekný večer prajem!

      Like

Pridaj komentár

