Duby a iné stromy

Pri pondelkovom bicyklovaní som prešla viac ako dvadsaťpäť kilometrov. Je to kus prírody a na takom okruhu sa už dá vidieť dosť zaujímavého. Do tohto príspevku som sa rozhodla vybrať len fotografie stromov. Stromom som už na tomto blogu  venovala viac priestoru. Boli to stromy z parkov, aj z voľnej prírody. Fotografie takých prinášam aj dnes.

V lužných lesoch popri Dunaji a jeho ramenách rastú zmiešané lesy, v ktorých sú zastúpené hlavne vŕby, topole a jelše, no nájdu sa medzi nimi aj bresty, jasene, či duby. A tie posledné mi už niekoľko rokov vŕtajú v hlave. Vždy si ten jav všimnem na jar. Vtedy, keď ostatné stromy už dávno zabudli na listy z predošlého roku, no na duboch sa vytrvalo držia naďalej. Kým na väčšine stromov sú už listy nové, dubom stále zostávajú tie vlaňajšie a nové sa dlho neukazujú. Ani raz som nepostrehla práve ten čas, kedy aj dubom konečne listy opadnú a vymenia ich za nové. Túto jar si to budem musieť dať za jednu z úloh 🙂

Takto vyzerajú mladé duby v neďalekom susedstve už kvitnúcej divej hrušky a iných drevín. Z diaľky ma pútali jeho suché hnedé listy v tej záplave novej tohoročnej zelenej.

Keď som si konáre tohto mladého stromu pozrela dôkladnejšie, nevidela som na ňom žiadne nové lístky a ani na pukoch nebolo ani  náznaku o tom, že z nich čochvíľa  vyrašia zelené lístky. Boli ešte celkom maličké.

Tieto dva stromy na križovatke ciest k Malému Zemníku som fotila už mnohokrát predtým, na tomto blogu som ich ešte nikdy nepublikovala. Konečne prišiel rad aj na ne 🙂

Ešte viac sa mi páčia, keď sú bez listov, len holé konáre, ale také sem dnes nedám. Stromy som pofotila zo všetkých možných strán a detailov.

 

Popri ceste, ani necelý kilometer od tých predošlých, rastú zase tieto veľké jedince.

Nájde sa tu taký čitateľ, ktorý miesta, na ktorých som stromy fotila, tiež pozná? Ak áno, očakávam vašu odpoveď v komentároch.

9 thoughts on “Duby a iné stromy

  1. Tak ty místa nepoznám, to víš. Pěkných pár kilometrů jsi projela. Dnes mi příspěvek obzvlášť potěšil – stromy ♥. Ty duby s listím taky vídám a podivuji se nad tím. Když napíšeš něco bližšího až se rozhýbají, to bude fajn.
    Fotky opět nemají chybu .. i ty staré stromy, kmeny jsou krásné. Ta první fotka je plná klidu a pohody.
    Přeju ti hezké velikonoce. J.

    Like

  2. Ten košatý dub na rázcestí (ktorému si urobila taký pekný portrét) poznám. Už dávnejšie mi je sympatický (o. i. i tým, že som raz pod ním našla suchohríby / a to som ich ani nehľadala, ani … – boli úplne tesne pri ceste/).
    Aj ďalšie fotky sú dobré.

    Like

    1. A je to dub? Ak by to bol dub, mal by ešte hnedé listy, nie? Keď som tie fotky dávala na blog, sama som si vyčítala, že vôbec neviem, aký strom to je. Musím sa tam ísť čo najskôr pozrieť. Potom dám vedieť. A tam suchohríby? Príroda vie naozaj prekvapiť 🙂

      Like

  3. Brzy na jaře a na podzim jsou stromy nejkrásnější.
    Moc se mi líbí jarní zeleň, je taková osvěžují, velice příjemná pro oči.
    Tvůj článek se stromy v jarním ošacení se mi velmi líbí, Dani, mám stromy hodně ráda. 🙂

    Like

  4. Akurát nedávno som bol v okolí Zemníkov hľadať kešky (www.geocaching.com/map/). Napriek tomu, že to je jedno z mála miest, na ktoré sa rád vraciam opakovane, nikdy som nemal to šťastie aby aby som tam šiel v čase, kedy sa dá suchou nohou prejsť od hrádze cestou cez rameno Dunaja k Zemníkom. Vždy bola zatopená a musel som ísť inokadiaľ. Teraz sa mi konečne pošťastilo. A aj tie kešky som nejaké našiel:-)

    Like

    1. Keďže je to moje obľúbené miesto, kam sa chodievam bicyklovať, ja som už prešla nasucho veľakrát. Párkrát sa mi stalo, že bola voda tak vysoko, že som sa neodvážila prejsť. Mám kdesi aj fotku ako prechádzam bicyklom po vode (cykloblog). Keď som bola naposledy v Jarovskej bažantnici, práve tam prišla skupinka mladých hľadať kešky. A tuším aj našli, keď sme odchádzali, počula som jedného z nich, že tu je. Mám jeden obľúbený strom na hrádzi blízko Mosta Apollo a zdá sa mi, že aj tam zvykne byť niekedy schovaná. Stránku poznám, pred pár rokmi sme boli so synmi v Benátkach a ten mladší sa v tom čase touto činnosťou zabával, tak sme tam jednu tiež hľadali. Ale nenašli 😦 Mne sa to páči, super zábava je to.

      Like

Pridaj komentár

