Zaujímavý fakt

som zistila, keď som si prezerala nedávno fotky v mojom archíve. Šiesteho apríla som bola v Medickej záhrade, kde práve kvitli magnólie. Mnohé kvety už boli poznačené hnedou, pod stromami bolo množstvo spadnutých okvetných lístkov. Večer som si doma pozrela archív z minulého roku a ešte sedemnásteho apríla som vlani fotila krásne, hnedými škvrnami nepoznačené kvety magnólií. Človek by čakal, že po tuhej a dlhej zime rozkvitnú stromy neskôr, no opak je pravdou. Zdá sa mi, že aj iné stromy rozkvitli túto jar skôr ako po iné roky.

V nedávnom príspevku z výletu na Oravu som zverejnila aj fotku sochy Martina Kukučína v Jasenovej. Môžete porovnať. Aj ja sama uznávam, že v rodisku musí mať krajšiu sochu.

7 thoughts on “Zaujímavý fakt

  1. Danielko, tak toho jsem si všimla i u nás .. kamzičník kvete nejmíň o čtrnáct dní dříve … přesně mi to udivilo jako tebe … příroda si pospíšila …
    Magnolie jsou překrásné .. každé jaro je vyhlížím… cestou do města už vím, v kterých zahradách pokvetou ..
    Pod stromy je pěkný koberec.. pak se mi líbí taky růžový koberec, když opadávají sakury ..
    Socha M. Kukučína je opravdu v Jasenovej hezčí.

    Like

  2. Ja som pred pár dňami užasla pri slivke, ktorú ktosi zasadil pred naším domom: “Ten strom cca pred týždňom vyzeral sťa celkom suchý a v priebehu pár dní má konáre obsypané kvetmi. Nestihol to akosi zrýchlene ? ” Na tomto blogu som /asi/ našla odpoved.
    Nevedela som, že v Medickej záhrade sú také krásne magnólie. (Výborné fotky.)

    Like

  3. Magnólie jsou překrásné, Dani, já jsem je letos propásla kvůli počasí a maminčině nemoci.
    Tvoje fotky jsou úžasné, nemůžu se na ně vynadívat.
    Před několika dny jsem taky porovnávala stejné období letos a v uplynulých letech, ale spíš kvůli počasí.
    Díky za velice příjemnou procházku rozkvetlým parkem. 🙂

    Like

    1. Už sa veľa rokov nestalo, že by som nevidela kvitnúť magnólie v Sade Janka Kráľa a tento rok sa tak veru stalo 😦 Tie kvitnú skôr ako tieto v Medickej záhrade. Tiež som bola chorá a mala som aj iné starosti. Dokonca som bola v čase, kedy začínali kvitnúť, v Prahe. Tam som jednu fotila.

      Like

Pridaj komentár

