Prišla ma skontrolovať

Predpoludním som sa obliekla do pracovného, vzala rýľ, cestou som pribrala ešte aj hrable a metlu, pracovné rukavice tiež nechýbali v mojej výstroji a takto som sa vybrala pracovať na záhon. Dnes je u nás konečne príjemné jarné počasie, ani vietor nefučí, super čas na prácu v záhrade a ten, kto ju nemá, nahradí ju prácou na záhone pri paneláku.

Mala som v pláne vyhodiť niektoré kvety, ktoré sa už natoľko rozmnožili, že dusili všetko vo svojom okolí.  Aj burine sa celkom darí. Rýľom som si zakaždým trošku nadvihla pôdu a to, čo na záhon nepatrí, sa mi zo zeme vyberalo ľahšie.  Vytrhanej buriny bola nakoniec celkom veľká kopa, ale záhon som neočistila celý ani zďaleka. Ešte mi veľa chýba do toho, aby bol bez buriny. Asi sa tak už ani nestane, to by som tam musela pracovať pravidelne každý deň. Našťastie,  niektoré kvety tak podrástli, že nedajú burine ani šancu narásť. Také sú napríklad ľaliovky. Už sa teším, keď rozkvitnú.

Túto kvetinu, ktorej meno som sa do dnešného dňa nedozvedela, som zo záhona zlikvidovala. Prerástla do takých rozmerov, že už zaberala veľa miesta. Možno je to slnečnička drsná, no nie som si tým istá. Postupne tak urobím aj s ďalšími rastlinami.

Neviem, ako dlho som bola dole, možno necelé dve hodiny. Keď som už  cítila bolesť v krížoch, povedala som si, že na dnes stačilo. Začala som si zhromažďovať náradie a veci, ktoré som mala dolu so sebou, keď sa tam zrazu objavila vrana. To, že tam stojím, jej vôbec neprekážalo. Prešla popri mne a pozrela si všetky miesta na záhone, kde bolo niečo zrýľované. Ja viem, čo hľadala. A tuším aj čosi našla. Zdá sa mi, že som videla nejakého červa, keď som rýľom nadvihovala zem. Určite neušiel jej pozornosti.

Keď si všetko dôkladne poprezerala a skontrolovala moju prácu, spokojne odkráčala zase preč.

Len na tomto blogu som kvetinový záhon pri dome spomenula už v dvadsiatich šiestich článkoch. Už ste mohli vidieť všetky rastliny a ich kvety, ktoré tam pestujem. Momentálne dokvitá a kvitne na záhone toto:

Narcisy a nezábudky

Bergénia

Modrica

Mesačnica ročná

Zbehovec plazivý

A rozkvitajú už aj prvé kosatce a orlíčky.

7 thoughts on “Prišla ma skontrolovať

  1. Tá posledná fotka je skvelá. To poletujúce zvieratko dáva zachytenému mikrokozmu hĺbku. A tá vrana? Aj ja sa vždy poteším ak sa mi podobné veci prihodia 🙂

    Like

    1. Ďakujem 🙂 Tá muška mi prišla super do záberu, aj ja som sa výsledku potešila. Vrana až tak super zaostrená nie je, nestíhala som rýchlo vybrať z tašky a naštelovať fotoaparát.

      Like

  2. Květinu co jsi zlikvidovala, se podobá denivce /česky/, nám ještě nekvete. Fakt se dost rozrůstá. Ovšem květy jsou jedlé a fakt chutnají. Záhon máš pěkně barevný. Vrána asi věděla, že ráda fotíš, tak mimo kontroly červíků apod. se ráda nechala vyfotit. Fotka vorlíčku a mušky je fak parádní.

    Like

    1. Ľaliovky, čiže po česky denivky, som nelikvidovala. Píšem, že sa im teším a že sa už neviem dočkať, kedy zakvitnú. Fotku som použila z minulého roku. Likvidovala som tie žlté slnečničky, tie rastú do prílišnej výšky a aj keď som k nim dala palicu a zviazala ich, nevyzerajú pekne. Podobné žlté kvety mám iné, tie sú krajšie a neváľajú sa. Dnešné ráno to vyzerá, že mi na záhon naprší. Uvidíme, či tak bude, alebo zostane len zamračené bez dažďa.

      Like

  3. Zase ti mám co závidět, Danko, vránu jsi vyfotila opravdu skvěle, divím se, že ti tak hezky pózovala.
    Mně se jednou podařilo vyfotit kavku, ale vránu ještě ve sbírce nemám.
    Jinak všechna čest, kytky na záhonku máš krásné, je vidět, že se o ně dobře staráš. 🙂

    Like

Pridaj komentár

