Čo sa skrývalo v jednom z Kapitulských dvorov

Bohom zabudnutá ulica. Aj tak by sa dala pomenovať Kapitulská ulica v Bratislave. Jedna z najstarších a svojím spôsobom aj z najkrajších ulíc Bratislavy. Tiahne sa od Dómu, k opačnému koncu sa trošku dvíha do kopca. Je dláždená veľkými kamennými kockami. Lemujú ju po oboch stranách domy. Občas do nej zablúdia nielen domáci, ale aj turisti. A tí si na základe tejto ulice musia o nás určite myslieť. Nič dobré. Niektoré domy v nej sú už zrekonštruované, ale ešte stále ju hyzdí zopár takých, za ktoré by sa mali ich majitelia hanbiť.  Čo je dobre, ešte ju neobjavili tí, ktorí by v niektorom z domov zriadili nejakú krčmu. Na ulici je možno vídať mužov v hnedých sutanách. Sú to študenti bohosloveckej fakulty, ktorá sa tu tiež nachádza.

V poslednú májovú sobotu sa na tejto ulici konala tentoraz už po štvrtý raz akcia s názvom Kapitulské dvory. Je to kultúrno-spoločenské podujatie, ktoré sa odohráva v priľahlých dvoroch a záhradách. Toto posledné bolo rozšírené aj o Židovskú ulicu. Počas dňa som dostala od priateľky V. mail s fotografiou sochy sv. Jána Nepomuckého, ktorú objavila v jednom zo dvorov. Ja som si na to sadla k internetu, aby som sa oboznámila s programom podujatia. Nechcela som si nechať ujsť príležitosť a čakať do ďalšej akcie otvorených dvorov. Okrem sochy Nepomuckého ma do Starého mesta vylákal aj koncert mojej obľúbenej kapely Pressburger Klezmer Band.

 

V niektorých dvoroch to vyzerá veľmi pekne.

V niektorých už menej…

Mestské hradby. Pri prvom pohľade na ne som zaregistrovala, že mi tam niečo chýba. Strom, ktorý som dosť často fotila.

V jednej z najstarších budov Kapitulskej ulice je fara. Vo dvore je studňa a socha sv. Jana Nepomuckého.

Socha bola na toto miesto premiestnená v roku 1902 z časti mesta Zuckermandel.  Dovtedy stála pred krčmou Ankerwache  (Stráž kotvy).  Mal sa tam zdržiavať strážnik, ktorý mal na starosti kotvu v strede rieky, o ktorú bol pripútaný prievoz.

Kapitulská ulica je obľúbeným miestom, kam sa chodia fotiť novomanželia. Našla som jednu staršiu fotografiu z roku 2011, tá druhá je zo spomínanej soboty.

Bonbónikom toho popoludnia boli pre mňa  “Klezmerovci”.

2 thoughts on “Čo sa skrývalo v jednom z Kapitulských dvorov

  1. Hezká akce a místa jsou opravdu zajímavá a krásná. Je pěkné objevit zas nového Jana. My jsme tu měli akci Plzeňské dvorky (některé spíš dvorečky). Pár jsem jich viděla a byla to paráda. Takové akce miluju – říkám – město žije.

    Like

    1. 10.-11. júna sme mali víkend otvorených záhrad. Niektoré z nich by som si rada pozrela, ale nestíham všetky akcie. Nielen navštevovať, ale aj sledovať ich termíny. Aj tak sa na rozdiel od mnohých obyvateľov mesta zúčastňujem toho dosť. Nie všetko dávam na blog, čo navštívim a čo vidím.

      Like

Pridaj komentár

