Beckovský hrad

Konečne som ho videla zblízka. Nielen z idúceho auta po diaľnici, či z vlaku. Jeho návštevu som v ten deň vôbec nemala plánovanú. Z takých neočakávaných výletov mám najväčšiu radosť. Koľkokrát som si už vypísala na papier vlakové a autobusové spojenia, no nikdy neprišiel ten deň, aby som ich aj využila. Tentokrát som bola za úplne iným účelom v oblasti Trenčína, cestou späť sme odbočili do Beckova.

Hrad Beckov sa majestátne týči na 60 metrov vysokom strmom brale nad obcou rovnakého mena neďaleko rieky Váh, kde už od 13. storočia strážil obchodnú cestu, vedúcu Považím. Bol hradom kráľov, mocných veľmožov a rytierov. Vraj je hrad opradený množstvom legiend. Priznám sa, že nepoznám ani jednu. Určite o nich vedia tí, ktorí bývajú dole pod ním. Aj my sme začali jeho prehliadku zdola, z reštaurácie, ktorá sa nachádza v Kúrii Beckov, ktorá sa nachádza pod hradom. Tam sme si najprv dali obed, aby sme mali dosť síl vyjsť hore 🙂  Do areálu hradu sme nešli, ale vystúpili sme ešte o kúsok vyššie. Odtiaľ sa nám ponúkali nádherné výhľady na panorámu Považia a vrchov Považského Inovca.

Takto môžete vidieť hrad z diaľnice…
… a takto už z cesty v dedine.
Kúria Beckov pod Beckovským hradom
Po obede sme sa vydali cestou hore k hradu.
Tadiaľto sme mohli vojsť do jeho areálu, ale my sme sa rozhodli ináč.
Týmto chodníčkom sme vyšli ešte vyššie.
Tu sa nám začali odkrývať pohľady nielen na hrad, ale aj široké okolie.
Hrad, vlastne len jeho zrúcaniny, sú naozaj majestátnou stavbou. Ani neviem, ktoré z nafotených záberov sem nemám vložiť 🙂
Dúfam, že aj vám sa pohľady naň budú páčiť, preto ich sem dám naozaj veľa. A teraz už len bez mojich sprievodných slov. Kochajte sa spolu so mnou.
Keby nie toho, že sa začalo dosť vážne mračiť a zmoknúť sme nechceli, radšej sme s fotením prestali a pobrali sme sa dolu do dediny.
Cestou som ešte stihla urobiť zopár záberov a tesne pod vstupnou bránou hradu na nás začali padať prvé kvapky dažďa.

Veľa ich však nebolo. Pršať čoskoro prestalo. Ja som sa ešte cestou k autu zastavila a fotila ďalšie zaujímavosti, ale o tých zase inokedy.

 

4 thoughts on “Beckovský hrad

  1. Pekné fotografie, ja som veru tiež hrad celý život pozorovala len z vlaku alebo auta. Teraz vďaka Vám, vidím hrad podrobnejšie, aj keď len z okolia. Dúfam, že sa Vám podarí ešte niekedy navštíviť aj areál hradu. Budem sa tešiť na ďalšie fotografie. Želám pekné výlety.

    Like

    1. Viete, že ma už ani to, čo je za bránami, nezaujíma? Pozrela som si to na internete.
      http://www.hrad-beckov.sk/
      V týchto horúčavách budem teraz sedieť doma za stiahnutými žalúziami. Už po minulé roky som zistila, že mi pobyt na slnku až tak dobre nerobí. To bude pribúdajúcimi rokmi 😦

      Like

    1. Každú chvíľu pozerám na aplikáciu v mobile, ktorá mi ukazuje, kde sú búrky a či sa nejaká neblíži aj k nám. Už by som sa jej potešila. Ale nech pri nej aj naprší, nie ako doteraz. Pod stromami bolo po každom daždi úplne sucho.

      Like

Pridaj komentár

