Leto na balkóne

Buď pečie slnko, alebo fučí vietor. Kvety na mojom balkóne majú rovnako ťažko skúšaný život, ako aj tie na záhone. Jediný rozdiel je v tom, že tie balkónové dostávajú vodu aj dvakrát denne. Začiatkom tejto jari som si povedala, že do výsadby na balkóne investovať nebudem. Mám tam len to, čo mi prezimovalo a k tomu som niekedy v apríli kúpila štyri sirôtky. Nič viac. Zato balkón sa zelenie a kvitne tam všetko jedná radosť.

V kvetináči s levanduľou mi začiatkom jari vyrástlo niečo, o čom som najprv vôbec netušila, čo by to mohlo byť. Až keď rastlina začala nasadzovať puky, už som vedela, čo to je. Divozel veľkokvetý mi vyrástol sám od seba na balkóne. Stalo sa to pravdepodobne tak, že niektoré vtáčatko prenieslo  v zbytkoch potravy semienko tejto rastliny na balkón. Vlani som ju totiž mala aj na záhone.

Z jednej cyklistiky som si koncom minulého augusta priniesla kyticu slezov. Tie s tmavými kvetmi rástli na poli, ružové zase nadivoko. Nechala som si ju dovtedy, kým z kvetov nevznikli semená a tie som zasiala. A tak mám teraz túto rastlinku aj ja na balkóne. Škoda, že sa mi nevysiala aj tá s ružovým kvetom, moja radosť by bola ešte väčšia.

Prirodzenú vlahu z oblohy dostali túto sezónu moje kvety naozaj len výnimočne.
Najradšej mám čas, kedy po horúcom slnečnom dni zapadá slnko poza topole a na moje kvety dopadá nádherné mäkké svetlo.

Priebežne som fotky z balkóna  zverejňovala aj na blogu Každý deň je iba raz za život.

Na náš balkón často zablúdia aj rôzne živé tvory. Menšie, ale aj väčšie. Tie menšie vám ukážem dnes, tie väčšie zase inokedy.

 

4 thoughts on “Leto na balkóne

  1. Krásne kvietky, to je výhoda balkona. Nikto sa nesťažuje, na používanie spoločnej vody. Toto leto dáva zabrať ľuďom aj kvietkom. Už by mohlo tých horúčav stačiť.

    Like

    1. Ďakujem! Som rada, že sa vám páči môj balkón. Veru, sme skúšaní už dosť dlho. Čakám, či mi rozkvitnú oleandre. Tie som na jar dala von a potom prišli tie chladné dni, tak im úplne omrzli všetky listy. Takže teraz majú všetko nové, ale puky zatiaľ nevidím.

      Like

  2. Ten balkon je opravdu kouzelný, nádherný, tak krásně barevný a pořád je co pozorovat. Vidím tam i hledík (ve slovníku jsem to nenašla – druhá fotka od konce). Vysemeňovaly se nám běžně a letos nic a nic. Dokonce jsem si je koupila jako bych tušila, že nebudou Ale já je nevysíla, tak příště, Líbí se mi, že využíváš i semínka z přírody.

    Like

    1. Papuľky sú to po slovensky 🙂 Samé sa mi vysievajú už niekoľko rokov. Lenže len také farby, ktoré sa mi nepáčia. Vlani som mala konečne aj bielu, no tento rok zatiaľ ani jedna 😦

      Like

Pridaj komentár

