Hortenzie

Tóóľko by som toho ešte chcela! Mám na mysli rastliny, ktoré by som chcela pestovať a to už nekonkretizujem, že to musí byť práve na tom záhone pri dome. Mohlo by to byť aj inde… Písala som nedávno o hortenziách, ktoré som chodila vlani obdivovať a túto jar som sa z nich odvážila ísť pýtať kúsok. Nepochodila som, vraj som prišla neskoro 😦 Už je zase ich čas, nádherne kvitnú a ja sa len tak trošku závistlivo chodievam znovu na ne pozerať.

Poznám viac miest, kam sa chodím kochať krásou hortenzií. Aj v mnohých mestských záhonoch sa dajú nájsť. Trošku iné druhy, aj tie sa mi páčia.

Toto je iná rastlina. Je podobná kvetom, ale oproti hortenzii je to dosť vysoký ker. Názov som nepoznala, tak som googlila. Našla som:

Kalina (Viburnum opulus ’Sterile’), ktorá je atraktívna svojimi príjemne voňajúcimi snehobielymi guľovitými súkvetiami, predstavuje asi najkrajší na jar kvitnúci ker. Vysadená pri plote, v skupine s inými drevinami či vo väčšej predzáhradke je naozaj bezkonkurenčná. Hodí sa do problematických kútov a môže plniť aj úlohu dlhovekého solitéra. Dorastá až do výšky 3 m a šírky 2 m. Vyžaduje si slnko alebo polotieň, priepustnú a úrodnú pôdu. Je ideálna i pre začiatočníkov a dobre znáša aj znečistené ovzdušie. Viac ako v meste však vynikne pri vidieckom dome. Bonusom je pekné sfarbenie listov na jeseň. (zdroj)

Kvitla v máji.

Ďalšie dve fotografie vyzerajú, ako keby boli inej farby. Nie sú, je to ten istý ker, iba som fotila ináč otočená k slnku.

2 thoughts on “Hortenzie

  1. Hortenzie jsou překrásné… na tvých fotografiích je to pastva pro oči. Nám jedna nepřečkala zimu anebo spíš během tich veder uschla.. člověk nevěděl co dřív zalévat … i trávník šustil, ten jsem ale nezalévala, to bych byla blázen. Ta druhá je víc po ruce a voda blízko, tak má krásná poupata, ale ještě nekvete. Kalina je taky kouzelná, líbí se mi ty kouličky. Mívali jsme ji, je to dost dlouho, ani nevím jak přišla pryč.

    Like

    1. Toľko krásnych kvetov existuje! A stále sú nejaké nové a nové. Mne to na záhone skoro všetko vyschlo, už sa mnohé kvety nespamätajú ani keby hneď dnes napršalo. No na dážď to ani dnes nevyzerá 😦

      Like

Pridaj komentár

